fbpx

Diputació Castelló de la Plana Vila-real Almassora Benicarló Borriana Vall d'Uixó Vinaròs Onda Altres municipis

Onda celebra la segona Jornada de Sensibilització sobre el Pla Estratègic de Turisme

Onda celebra la segona Jornada de Sensibilització sobre el Pla Estratègic de Turisme

El Museu del Taulell d’Onda ha acollit aquest matí la segona Jornada de Sensibilització i Participació del Pa Estratègic de Turisme.

A l’esdeveniment han acudit el tinent d’alcalde de l’àrea de Dinamització Econòmica, Ángel Badenas, així com tècnics municipals, empresaris, representants del sector hostaler, arquitectes i veïns del municipi en representació de diferents barris, que han realitzat anteriorment les seues aportacions per a completar aquest projecte que està redactant l’Ajuntament junt amb la Universitat Jaume I (UJI). Tal com ha recordat el tinent d’alcalde, “l’objectiu del Pla és analitzar la situació actual del sector turístic en Onda, analitzar les seues debilitats, amenaces, fortaleses i oportunitats, reconèixer i classificar els seus recursos turístics per a, a partir d’ací, establir línies d’actuació que afavorisquen la creació de productes turístics i convertir a Onda en una destinació turística d’interior rellevant de la Província de Castelló”.

Tant l’equip de govern com el Gabinet d’Estudis Turístics de la Universitat Jaume I, tenen en la participació dels agents socials i econòmics una de les seues majors fonts d’informació a l’hora de redactar el Pla, per la qual cosa des del principi i fins aquesta última sessió s’han realitzat jornades, enquestes i taules de treball per a conèixer les inquietuds i propostes de veïns, hostalers, comerciants, empreses culturals i turístiques, directors de museus i persones implicades en el turisme. En aquest sentit, Badenas ha destacat que “l’objectiu de l’equip de govern que lidera l’alcalde Ximo Huguet és posicionar la ciutat com referent turístic i per a aconseguir-ho considerem imprescindible implicar tots els agents per a traçar, entre tots, un camí a seguir que done resposta als canvis generats en l’oferta i demanda del sector, i per a trobar les fórmules de dinamització i les oportunitats per a Onda”, ha destacat Badenas.

En aquesta segona jornada, s’ha donat a conèixer l’informe que recull els primers resultats. Durant la sessió, el director del Gabinet d’Estudis Turístics de l’UJI i director del projecte, Diego López, ha posat sobre la taula totes les propostes que han sigut consensuades amb els agents que han participat fins a la data i que serviran per a potenciar el patrimoni històric, cultural, paisatgístic i industrial d’Onda. “Amb totes aquestes aportacions redactarem aquest Pla que, a mitjà i llarg termini, posicionarà Onda turísticament, a través del disseny d’actuacions que aporten a la ciutat major visibilitat i promoció”. Per a això, el consistori hi ha invertit més de 15.300 euros en aquest Pla i ha anunciat que presentarà les seves conclusions el pròxim 8 de juny, al Museu del Taulell, a les 19.00 hores.

Leave a Reply

Your email address will not be published.