fbpx

Diputació Castelló de la Plana Vila-real Almassora Benicarló Borriana Vall d'Uixó Vinaròs Onda Altres municipis

Onda presenta a la ciutadania el Pla Estratègic de Turisme en una nova jornada de Sensibilització

Onda presenta a la ciutadania el Pla Estratègic de Turisme en una nova jornada de Sensibilització

El Museu del Taulell d’Onda ha acollit esta vesprada la presentació del Pa Estratègic de Turisme en la qual s’han formulat els objectius específics i s’ha presentat el disseny de les estratègies i programes del projecte.

L’alcalde d’Onda, Ximo Huguet, acompanyat del tinent d’alcalde de l’àrea de Dinamització Econòmica, Ángel Badenas, ha donat la benvinguda als representants d’institucions, com Josep Gisbert, director d’Estratègia Territorial Turística de la Generalitat Valenciana; representants d’empreses, associacions i altres col·lectius que s’han donat cita, i els ha fet partícips d’este pla en el qual prèviament han realitzat les aportacions necessàries per a potenciar Onda com a ciutat turística.

Huguet ha destacat durant la presentació d’este Pla que ha redactat l’Ajuntament al costat de la Universitat Jaume I (UJI), que el projecte “naix de la necessitat d’establir línies d’actuació que afavorisquen la creació de productes turístics”. Esta iniciativa demostra “la voluntat d’este equip de govern d’apostar pel turisme per a dinamitzar l’economia local, fent valdre la infinitat de recursos que té Onda”.

Tant l’equip de govern com el Gabinet d’Estudis Turístics de la Universitat Jaume I, tenen en la participació dels agents socials i econòmics una de les seues majors fonts d’informació a l’hora de redactar el Pla, per la qual cosa des de fa diversos mesos s’han realitzat jornades, enquestes i taules de treball per a conèixer les inquietuds i propostes de veïns, hostalers, comerciants, empreses culturals i turístiques, directors de museus i persones implicades en el turisme.

Tal com ha explicat durant la sessió, el director del Gabinet d’Estudis Turístics de l’UJI i director del projecte, Diego López, després de recaptar tota la informació mitjançant els diferents mètodes de participació, s’han formulat els objectius específics d’aquest Pla a través dels quals s’han establit 8 estratègies que versen sobre el producte patrimonial, cultural i museístic, l’oferta comercial, urbanisme, infraestructures i serveis, sostenibilitat, dinamització turística o la definició d’una estratègia de marca i comercialització del producte. En este sentit, López ha informat que “la visió d’esta estratègia està orientada en tot moment al mercat, adaptant-se als canvis que es van produint en el mateix, comptant amb una oferta de qualitat i diversificada, per a aconseguir l’objectiu d’este equip de govern, que no és un altre que posicionar la ciutat com a referent turístic”.

Concretament, López ha explicat que “en este Pla s’han fixat unes accions que es realitzaran en un període de temps, distingint entre curt, mitjà i llarg termini, que es desenvoluparan en col·laboració amb altres organismes i institucions com l’Agència Valenciana de Turisme, la Confederació Hidrogràfica del Xúquer o la GVA”.

Leave a Reply

Your email address will not be published.