fbpx

Diputació Castelló de la Plana Vila-real Almassora Benicarló Borriana Vall d'Uixó Vinaròs Onda Altres municipis

130 centres educatius que estan duent a terme el Projecte Portfolio Europeu de les Llengües participen en una jornada d'”Intercanvi d’experiències”

130 centres educatius que estan duent a terme el Projecte Portfolio Europeu de les Llengües participen en una jornada d'”Intercanvi d’experiències”

L’objectiu és que els participants aprofundisquen en l’ús del Portfolio a l’aula i que s’enriquisquen amb les experiències d’altres centres.

El director general de Política Educativa, Jaume Fullana, ha inaugurat hui, a la sala d’actes de la Conselleria d’Educació, la jornada d’Intercanvi d’Experiències del Portfolio Europeu de les Llengües (PEL). L’acte ha comptat amb la presència dels coordinadors dels 130 centres en què s’està duent a terme el projecte Portfolio Europeu de les Llengües.

L’objectiu principal de la jornada és que els participants en aquestes jornades aprofundisquen en l’ús del Portfolio a l’aula i que s’enriquisquen amb les experiències d’altres centres, per tal que revertisca en la millora de l’ensenyament de les llengües.

Després de l’acte d’obertura ha tingut lloc la ponència “El Portfolio Europeu de les Llengües per ‘aprendre a aprendre’ en un món virtualitzat”, a càrrec de Neus Lorenzo, experta en didàctica de llengües i en aplicació del PEL. Posteriorment, els assistents participen en dos tallers d’aplicació del PEL, un de nivell inicial, i un altre dirigit a professorat amb més experiència en el treball del Portfolio.

En la sessió vespertina es mostraran bones pràctiques del Portfolio Europeu de les Llengües en centres de diferents etapes educatives com són Infantil, Primària, Secundària i Formació de Persones Adultes. En concret, es tracta dels CEIP Emilio Varela d’Alacant i Gloria Fuertes d’Alzira, l’IES Professor Broch i Llop de Vila-real i l’FPA Font de Sant Lluís de València.

El PEL és un document que naix com a resultat del Marc Europeu Comú de Referència per a les Llengües, publicat l’any 2001. Es tracta d’un document personal per a l’aprenentatge de les llengües alhora que una eina fonamental d’ensenyament. Impulsat pel Consell d’Europa, el PEL pretén promoure el plurilingüisme i afavorir la multiculturalitat, amb la intenció de conservar el valuós patrimoni cultural i lingüístic europeu, així com facilitar la mobilitat dels ciutadans europeus.

Tagged with

Leave a Reply

Your email address will not be published.