Diputació Castelló de la Plana Vila-real Almassora Benicarló Borriana Vall d'Uixó Vinaròs Onda Altres municipis

Colomer: “La Comunitat registra el seu tercer màxim històric en turisme internacional, amb 6,5 milions d’arribades en 2015”

Colomer: “La Comunitat registra el seu tercer màxim històric en turisme internacional, amb 6,5 milions d’arribades en 2015”

El secretari autonòmic de Turisme indica que s’han complit les previsions amb les quals partíem, en registrar una pujada anual del 4,3% en turisme estranger.

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha destacat avui que el 2015 ha sigut para la Comunitat Valenciana “un any rècord en turisme estranger, en registrar prop dels 6,5 milions de visitants”, segons dades publicades aquest divendres per l’Institut Nacional d’Estadística (INE) a través de l’Enquesta de Moviments Turístics en Frontera (Frontur).
[pullquote align=”right” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Colomer: “el tipus de canvi de l’euro, els baixos preus del petroli i la inseguretat en destinacions del mediterrani oriental han afavorit aquest creixement”[/pullquote]
“Uns resultats que confirmen les nostres previsions i que, tal com ja avancem en el Consell de Turisme, suposen un increment interanual del 4,3%”, ha indicat. Segons el titular de Turisme “per primera vegada ens hem acostat a la barrera dels 6,5 milions de turistes estrangers”, per la qual cosa ha remarcat que “són les millors dades que tenim de tota la sèrie històrica i suposen un tercer màxim històric consecutiu”.

En aquest context, el secretari autonòmic ha apuntat que “el 2015 ha sigut un any pròsper per al sector turístic valencià”. Segons Colomer, han sigut molts els factors que han afavorit aquest creixement, com “el tipus de canvi de l’euro favorable al dòlar i a la lliura, els baixos preus del petroli i la bona situació del nostre sector hosteler i hoteler”.

Així mateix, ha incidit que “la inseguretat en destinacions competidors del mediterrani oriental també ha sigut un factor determinant a l’hora de registrar el nou rècord en turisme internacional”. Per açò, ha subratllat també que “no hem de baixar la guàrdia, sinó que hem de treballar per a aconseguir fidelitzar a els qui ara ens han escollit com a destinació i també per a atraure a nous visitants”, al mateix temps que ha destacat el treball que s’està realitzant des del seu departament per a consolidar mercats internacionals amb els quals ja es treballa, com el britànic, alemany, francès, belga o escandinau, però també per a ampliar el focus i aconseguir l’entrada en alguns com el mercat xinés, rus, polonès o el d’Estats Units.

“Hem de liderar polítiques d’innovació, de canvi i renovació del model per a ser sempre competitius i capaços de superar qualsevol eventualitat a la qual ens haguérem d’enfrontar en el futur”, ha apuntat, mentre ha insistit en la necessitat de fugir del conformisme i de “seguir pel camí d’un treball col·lectiu entre el públic i el privat perquè la diversitat de productes amb els quals expliquem a la Comunitat Valenciana se situen en l’avantguarda dels mercats nacionals i internacionals”.
[pullquote align=”full” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]A més, segons publica avui l’INE les pernoctacions extrahoteleres pugen un 10% a la Comunitat Valenciana amb 16,4 milions durant 2015.[/pullquote]
D’altra banda, el president de l’Agència Valenciana del Turisme ha insistit que “el repte de la desestacionalització i de la millora de la rendibilitat van a ser fonamentals aquests anys, hem d’ampliar les bones dades del 2015 i fer possible que el turisme vertebre i integre riquesa i ocupació al llarg dels pròxims mesos, repercutint així en una major despesa turística”.

El turisme ha de formar part del nucli central del relat de present i de futur de la Comunitat Valenciana, com a territori i societat i, en aquest sentit, el màxim representant de Turisme de la Generalitat ha assenyalat que el seu compromís va a ser “mostrar a la Comunitat Valenciana com una terra hospitalària i de valors, centrada en l’experiència turística singular i on tots els col·lectius tenen cabuda per a gaudir del turisme”.

“Volem exhibir el millor vessant de la nostra oferta turística, la que ens ha de posicionar com una destinació oberta, plural, accessible, singular i, sobretot, amb uns valors que estan molt lluny de la imatge amb la qual se’ns ha relacionat en els últims anys”, ha finalitzat Colomer.

Enquesta d’ocupació en allotjaments turístics extrahoteleres
D’altra banda, avui l’INE també ha publicat els resultats de l’Enquesta d’ocupació en allotjaments turístics extrahoteleres referents a l’any 2015. Segons aquests resultats, les pernoctacions realitzades en allotjaments turístics extrahoteleres (apartaments, càmpings i allotjaments de turisme rural) de la Comunitat Valenciana, van aconseguir durant el passat any un total de 16,4 milions, xifra que implica un increment del 10% respecte a l’any anterior.

Les dades de l’enquesta mostren que durant el passat any també va créixer el nombre de viatgers en l’oferta extrahotelera de la Comunitat, que va anar de prop de 2,2 milions, un 12,8% més que l’any anterior.

Així mateix, la Comunitat Valenciana ha tancat l’any mantenint les seues primeres posicions en el rànquing nacional en les modalitats de càmping i apartaments. Així, els resultats de l’enquesta mostren que la Comunitat Valenciana s’ha situat com la segona destinació d’Espanya que major nombre de pernoctacions en càmpings ha registrat amb prop de 7 milions, tan sols superat per Catalunya, i la tercera destinació nacional quant a apartaments, amb més de 9 milions de pernoctacions, per darrere de Canàries i Balears.

Leave a Reply

Your email address will not be published.