fbpx

Diputació Castelló de la Plana Vila-real Almassora Benicarló Borriana Vall d'Uixó Vinaròs Onda Altres municipis

Generalitat i RENFE constitueixen el grup de treball de la Línia 6 de Rodalies València-Castelló

Generalitat i RENFE constitueixen el grup de treball de la Línia 6 de Rodalies València-Castelló

La creació d’aquesta comissió va ser un dels acords aconseguits en la reunió entre el *President de la Generalitat i el president de RENFE.

Ahir es va celebrar la primera reunió del grup de treball, integrat per representants de la Generalitat i RENFE, per a tractar la problemàtica de la Línia de Rodalies C-6 de RENFE, entre València i Castelló, afectada per l’execució de les obres del Corredor Mediterrani.

La creació d’aquest grup va ser un dels acords als quals es va arribar en la reunió mantinguda la setmana passada entre el President de la Generalitat, Ximo Puig, i el President de RENFE, Pablo Vázquez, a la qual també va assistir la Consellera d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador. La trobada va permetre abordar la problemàtica que s’està produint a causa de les obres del Corredor i el seu impacte sobre els usuaris dels serveis de Rodalies i establir una sèrie de mesures per a pal·liar els seus efectes.

A aquesta primera reunió del grup de treball han assistit, per part de la Conselleria d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori el director general d’Obres Públiques, Transport i Mobilitat, Carlos Domingo, així com el director gerent de FGV, Angel García de la Bandera. Per part de RENFE, han assistit el director general de Viatgers, el director general de Servei Públic i el gerent de Servei Públic de la zona d’aquesta línia.

Un dels primers aspectes que s’han abordat durant la reunió, ha sigut la necessitat d’ampliar el grup de treball amb representants d’ADIF, organisme de l’Estat que té encomanada l’execució de les obres. Des de la Conselleria d’Obres Públiques es va a sol·licitar formalment a ADIF que s’incorpore a aquest grup de treball per a “tenir informació de primera mà sobre l’estat i la programació de les obres del Tercer Carril que estan duent a terme i que estan provocant les incidències en les rodalies”, ha assegurat Carlos Domingo. En aquest sentit, ha lamentat que en aquests moments el Govern central “és incapaç d’aportar cap data de finalització de les obres o informar sobre la programació a mitjà termini el que està provocant la falta de planificació en el servei de viatgers que estan patint els usuaris”.

Durant la trobada també s’ha fet un diagnòstic de la situació, la principal problemàtica de la qual resideix en la disminució de freqüències i la pèrdua de fiabilitat dels serveis, que en ocasions ha provocat retards importants. Per açò, els responsables de la Conselleria han insistit en la necessitat de potenciar les freqüències mitjançant autobusos llançadora que connecten els principals nuclis de demanda de viatges, tal com es va concloure en la reunió que van mantenir el president de la Generalitat i el de RENFE. Aquest reforç, consistent a incrementar el servei durant les hores punta en deu expedicions addicionals cada dia, s’engegarà el pròxim 29 de març, després de l’aturada de les obres en Falles i Pasqua.

D’altra banda, el director general d’Obres Públiques, Transport i Mobilitat, Carlos Domingo, ha traslladat també al grup de treball que s’ha d’augmentar la informació als usuaris amb més mesures que comuniquen les diferents incidències aborde dels trens. Per açò, han sol·licitat que s’augmente el personal en els trens, es potencie la informació per megafonia per a tots els usuaris i s’utilitzen altres canals de comunicació com les xarxes socials.

Finalment, des del Consell s’ha insistit que s’han de tramitar “amb rapidesa i celeritat” les peticions que RENFE ha de fer davant el Ministeri de Foment perquè el preu del bitllet es reduïsca en un 50 %, mentre els serveis d’aquesta línia es troben afectats, i que, en cas que es produïsquen retards superiors a 30 minuts, es proveïsca gratuïtament a l’usuari d’un altre bitllet, ja que, la indemnització que en aquests moments existeix es produeix únicament quan el retard és superior a 90 minuts.

La pròxima reunió del grup de treball es produirà l’11 d’abril, data en la qual ja podrà avaluar-se l’impacte de la implantació de les llançadores.

Leave a Reply

Your email address will not be published.