fbpx

Diputaci贸 Castell贸 de la Plana Vila-real Almassora Benicarl贸 Borriana Vall d'Uix贸 Vinar貌s Onda Altres municipis

Generalitat i RENFE constitueixen el grup de treball de la L铆nia 6 de Rodalies Val猫ncia-Castell贸

Generalitat i RENFE constitueixen el grup de treball de la L铆nia 6 de Rodalies Val猫ncia-Castell贸

La creaci贸 d’aquesta comissi贸 va ser un dels acords aconseguits en la reuni贸 entre el *President de la Generalitat i el president de RENFE.

Ahir es va celebrar聽la primera reuni贸 del grup de treball, integrat per representants de la Generalitat i RENFE, per a tractar la problem脿tica de la L铆nia de Rodalies C-6 de RENFE, entre Val猫ncia i Castell贸, afectada per l’execuci贸 de les obres del Corredor Mediterrani.

La creaci贸 d’aquest grup va ser un dels acords als quals es va arribar en la reuni贸 mantinguda la setmana passada entre el President de la Generalitat, Ximo Puig, i el President de RENFE, Pablo V谩zquez, a la qual tamb茅 va assistir la Consellera d’Habitatge, Obres P煤bliques i Vertebraci贸 del Territori, Mar铆a Jos茅 Salvador. La trobada va permetre abordar la problem脿tica que s’est脿 produint a causa de les obres del Corredor i el seu impacte sobre els usuaris dels serveis de Rodalies i establir una s猫rie de mesures per a pal路liar els seus efectes.

A aquesta primera reuni贸 del grup de treball han assistit, per part de la Conselleria d’Habitatge, Obres P煤bliques i Vertebraci贸 del Territori el director general d’Obres P煤bliques, Transport i Mobilitat, Carlos Domingo, aix铆 com el director gerent de FGV, Angel Garc铆a de la Bandera. Per part de RENFE, han assistit el director general de Viatgers, el director general de Servei P煤blic i el gerent de Servei P煤blic de la zona d’aquesta l铆nia.

Un dels primers aspectes que s’han abordat durant la reuni贸, ha sigut la necessitat d’ampliar el grup de treball amb representants d’ADIF, organisme de l’Estat que t茅 encomanada l’execuci贸 de les obres. Des de la Conselleria d’Obres P煤bliques es va a sol路licitar formalment a ADIF que s’incorpore a aquest grup de treball per a “tenir informaci贸 de primera m脿 sobre l’estat i la programaci贸 de les obres del Tercer Carril que estan duent a terme i que estan provocant les incid猫ncies en les rodalies”, ha assegurat Carlos Domingo. En aquest sentit, ha lamentat que en aquests moments el Govern central “茅s incapa莽 d’aportar cap data de finalitzaci贸 de les obres o informar sobre la programaci贸 a mitj脿 termini el que est脿 provocant la falta de planificaci贸 en el servei de viatgers que estan patint els usuaris”.

Durant la trobada tamb茅 s’ha fet un diagn貌stic de la situaci贸, la principal problem脿tica de la qual resideix en la disminuci贸 de freq眉猫ncies i la p猫rdua de fiabilitat dels serveis, que en ocasions ha provocat retards importants. Per a莽貌, els responsables de la Conselleria han insistit en la necessitat de potenciar les freq眉猫ncies mitjan莽ant autobusos llan莽adora que connecten els principals nuclis de demanda de viatges, tal com es va concloure en la reuni贸 que van mantenir el president de la Generalitat i el de RENFE. Aquest refor莽, consistent a incrementar el servei durant les hores punta en deu expedicions addicionals cada dia, s’engegar脿 el pr貌xim 29 de mar莽, despr茅s de l’aturada de les obres en Falles i Pasqua.

D’altra banda, el director general d’Obres P煤bliques, Transport i Mobilitat, Carlos Domingo, ha traslladat tamb茅 al grup de treball que s’ha d’augmentar la informaci贸 als usuaris amb m茅s mesures que comuniquen les diferents incid猫ncies aborde dels trens. Per a莽貌, han sol路licitat que s’augmente el personal en els trens, es potencie la informaci贸 per megafonia per a tots els usuaris i s’utilitzen altres canals de comunicaci贸 com les xarxes socials.

Finalment, des del Consell s’ha insistit que s’han de tramitar “amb rapidesa i celeritat” les peticions que RENFE ha de fer davant el Ministeri de Foment perqu猫 el preu del bitllet es redu茂sca en un 50 %, mentre els serveis d’aquesta l铆nia es troben afectats, i que, en cas que es produ茂squen retards superiors a 30 minuts, es prove茂sca gratu茂tament a l’usuari d’un altre bitllet, ja que, la indemnitzaci贸 que en aquests moments existeix es produeix 煤nicament quan el retard 茅s superior a 90 minuts.

La pr貌xima reuni贸 del grup de treball es produir脿 l’11 d’abril, data en la qual ja podr脿 avaluar-se l’impacte de la implantaci贸 de les llan莽adores.

Leave a Reply

Your email address will not be published.