
Davant la pèrdua d’un 50% en la freqüència d’aquesta línia s’ha acordat completar el servei amb un sistema de llançadores i reforçar el personal de les estacions de Renfe per a informar als usuaris sobre les incidències i retards.
La conselleria d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori i Renfe han acordat la creació d’un grup de treball amb representants d’ambdues institucions per a l’intercanvi d’informació i l’engegada de mesures que solucionen els problemes que pateix de la línia de rodalies C-6 entre Castelló i València com a conseqüència de les obres del tercer fil.
La consellera María José Salvador ha comparegut davant els mitjans després de la reunió que el President de la Generalitat, Ximo Puig, i ella mateixa han mantingut amb el president de Renfe, Pablo Vázquez, i la directora general d’operacions, Berta Barrero, i que ha estat motivada, segons Salvador, pel fet que a data d’avui la Generalitat Valenciana encara no tinga informació sobre la data de finalització d’aquestes obres i la “incertesa” que açò genera en els usuaris, concretament unes 9.000 persones que utilitzen aquest transport diàriament, tal com ha xifrat la titular d’Habitatge.
Salvador ha explicat que aquest grup de treball es reunirà per primera vegada dilluns que ve i que servirà a ambdues parts per a tenir informació sobre totes les incidències “que es produeixen de manera diària en aquest servei, conèixer-les i establir un protocol d’actuació”. En aquest sentit, la consellera ha recordat que des de l’inici de les obres el servei en aquesta línia s’ha reduït un 50% i per açò “és important la col·laboració entre ambdues institucions”.
D’altra banda, la conselleria ha aconseguit que Renfe establisca un servei de llançadores entre València i Castelló que complemente al servei per ferrocarril per a compensar aquesta reducció en les freqüències. Aquesta decisió s’emmarca en un pla de xoc que ha sol·licitat la conselleria i que es completa amb protocol d’atenció i informació als usuaris sobre les incidències i les característiques d’aquest servei de llançadores que es durà a terme a través de l’augment del personal de Renfe en les estacions de la línia.
La consellera Salvador ha precisat, sobre aquest servei, que en principi seran 10 les línies d’autobusos que es van a engegar però que tant els horaris com les parades que realitzarà es concretaran en la reunió del pròxim dilluns.
A més la conselleria ha demanat a Renfe que es bonifiquen “des de ja” en un 50% els bitllets per als usuaris d’aquesta línia; i a més que, “davant situacions especialment greus” siga gratuït el servei per als usuaris i s’elimine la condició que el retard en la línia haja de ser d’una hora o més sobre horari previst perquè es faça efectiva la devolució de l’import del bitllet. Sobre açò, el president de Renfe s’ha compromès a elevar la petició a l’entitat competent.
Finalment, ha lamentat que s’haja reduït a la meitat els usuaris d’aquesta línia, de 18.000 a 9.000, així com “els efectes dramàtics per als usuaris”. Per açò considera que s’havien d’haver pres mesures molt abans d’arribar a aquesta situació.