fbpx

Diputaci贸 Castell贸 de la Plana Vila-real Almassora Benicarl贸 Borriana Vall d'Uix贸 Vinar貌s Onda Altres municipis

La llei de Transsexualitat inclour脿 un protocol d’atenci贸 educativa a la identitat de g猫nere

La llei de Transsexualitat inclour脿 un protocol d’atenci贸 educativa a la identitat de g猫nere

El protocol garantir脿 que la documentaci贸 interna del centre respecte la identitat de g猫nere escollida per les i els menors.聽Es respectar脿 la imatge f铆sica i la indument脿ria triada per les i els menors i es garantir脿 el seu acc茅s a les instal路lacions del centre d’acord amb la seua identitat de g猫nere.

Els centres educatius de la Comunitat Valenciana hauran de garantir que la documentaci贸 administrativa d’exposici贸 p煤blica, entre la qual es troba les llistes de classe o la informaci贸 publicada en els taulers d’anuncis escolars, arrepleguen la identitat de g猫nere escollida per l’alumnat, sempre amb el consentiment de les seues mares, pares o tutors legals.

Aquest 茅s un dels aspectes que s’arreplega en el protocol d’atenci贸 educativa a la identitat de g猫nere que s’inclou en el projecte de llei Integral de Transsexualitat de la Comunitat Valenciana, que est脿 elaborant la Conselleria d’Igualtat i Pol铆tiques Inclusives en col路laboraci贸 amb Educaci贸, Sanitat, Just铆cia i Economia i entitats del sector, i que es preveu que estiga aprovat per a la seua tramitaci贸 parlament脿ria durant el primer semestre de l’any.

El secretari auton貌mic d’Inclusi贸 i de l’Ag猫ncia Valenciana de la Igualtat, Alberto Ib谩帽ez, ha explicat que el que es pret茅n amb aquestes mesures 茅s que cap xiquet o xiqueta “haja d’amagar la seua identitat de g猫nere i que la puga viure en llibertat, assegurant-li que li ser脿 reconeguda de manera plena en qualsevol centre educatiu de la Comunitat Valenciana”.

Per la seua banda, el director general de Pol铆tica Educativa de la Conselleria d’Educaci贸, Jaume Fullana, ha explicat que des del seu departament ja s’est脿 treballant en aquest protocol, amb el qual se cerca “evitar l’exclusi贸 social dels i les transsexuals en els centres educatius”, ja que encara que ja existeixen instruccions en aquest sentit, 茅s necessari “revisar-les”, sempre des del di脿leg amb les entitats implicades.

Fullana ha explicat que des d’Educaci贸 s’est脿 col路laborant estretament amb la Conselleria d’Igualtat en la redacci贸 i elaboraci贸 del projecte de llei de Transsexualitat, “que ha de garantir els drets d’aquest col路lectiu en tots els 脿mbits de la seua vida”.

El protocol estableix tamb茅 que es respectar脿 la imatge f铆sica, aix铆 com la lliure elecci贸 de la indument脿ria de l’alumnat segons la seua identitat de g猫nere, a m茅s d’establir que la comunitat educativa del centre tindr脿 l’obligaci贸 de dirigir-se a les i els menors transsexuals pel nom que hagen triat.

Aix铆 mateix, vetlar脿 perqu猫 es garanteix l’acc茅s i l’煤s de les instal路lacions del centre d’acord amb la seua identitat de g猫nere, incloent els lavabos i els vestuaris, i estableix que s’haur脿 de garantir la intimitat de l’alumne, de manera que si es produeix un canvi de centre no es donar脿 a con猫ixer al conjunt de la comunitat educativa la condici贸 transsexual de l’o la menor.

Ib谩帽ez ha destacat que successos com els ocorreguts en els 煤ltims mesos, com el d’Alan, menor transsexual de Rub铆 (Barcelona) que es va su茂cidar per l’assetjament del que era objecte, justifiquen la necessitat d’una llei com la qual s’est脿 elaborant i que pret茅n ser “un marc normatiu capa莽 de recon猫ixer una realitat” i convertir-se en un instrument que fa莽a possible “un canvi cultural”, en el qual la labor educativa 茅s fonamental.

“El protocol no solament ha d’implicar als xiquets i xiquetes transsexuals o al seu possibles acosadors, sin贸 a la col路lectivitat de la classe”, ha afirmat, i ha afegit que per a莽貌 “茅s important, no solament la part de la detecci贸 i protecci贸, sin贸 tamb茅 la de sensibilitzaci贸, la qual cosa nom茅s s’aconseguir脿 si s’educa en la diversitat des de molt xicotets”.

El text tamb茅 apunta la necessitat que existisca una coordinaci贸 entre les 脿rees d’educaci贸, sanitat i acci贸 social, per a assegurar una r脿pida detecci贸 i actuaci贸 davant situacions discriminat貌ries o que atempten contra la identitat de g猫nere expressada per les i els menors.

La llei, que es troba en fase de redacci贸, tamb茅 arreplega que en els curr铆culums de les diferents etapes educatives s’hauran d’incloure continguts, criteris i indicadors d’avaluaci贸 referents a la identitat de g猫nere, expressi贸 de g猫nere, orientaci贸 sexual i diversitat sexual, incorporant-los de forma transversal, per a garantir un millor coneixement i sensibilitzar sobre aquestes realitats. Per a fer-ho efectiu es contempla la introducci贸 de formaci贸 en aquest 脿mbit per al professorat i especialment els equips directius.

Leave a Reply

Your email address will not be published.