Moliner coneix este nou producte turístic, un dels 28 que el Govern Provincial està creant amb 1,7 milions d’inversió.
La Diputació de Castelló incorpora el nou Centre d’Interpretació i Promoció Turística de la Ruta dels Molins de Llucena al seu impuls de creació de productes turístics d’acord al turisme d’experiències que promou a la província. El president de la Diputació, Javier Moliner, ha conegut este nou producte turístic, un dels 28 que el Govern Provincial ha creat amb la seua inversió d’1,7 milions d’euros a Inversions Turístiques Financerament Sostenibles. Amb això, el Govern Provincial enriqueix el catàleg del turisme d’experiències que impulsa en tot el territori amb la condició de generar noves oportunitats als pobles a través de la cura, recuperació i posada en valor de recursos patrimonials naturals i culturals.
Acompanyat per l’alcalde de Llucena, David Monferrer, el president Moliner ha assegurat que “esta actuació es dirigeix a posar en valor els recursos turístics que tenim a la província per a convertir-los en productes atractius per als visitants, rendibles i capaços d’oferir una experiència única. Feia falta que el patrimoni que els d’ací coneixíem fórem capaços de presentar-lo en un format que la gent poguera consumir-lo. Amb este Centre sumem més arguments per a viure i gaudir d’una província única i que això revertisca en més riquesa per als pobles”.
Així, el nou Centre d’Interpretació i Promoció Turística de la Ruta dels Molins de Llucena ofereix al visitant una atractiva exposició amb grans panells gràfics que guien al visitant en el seu recorregut per a endinsar-se en el ric patrimoni natural i cultural d’esta atractiva ruta del municipi.
Amb huit eixos temàtics (l’home i l’aigua, el llegat islàmic, molins i batanes, l’oliva i l’oli, els cereals i el pa, arquitectura rural, el bosc de ribera, i el turisme de muntanya) l’execució d’este projecte ha suposat l’obertura d’estes instal·lacions al visitant, enriquint l’oferta turística del municipi.
La Diputació finança el 100% d’esta actuació amb una inversió de 29.239 euros.