fbpx

Diputació Castelló de la Plana Vila-real Almassora Benicarló Borriana Vall d'Uixó Vinaròs Onda Altres municipis

La Diputació posiciona a Castelló en el ‘top tingues’ de ciutats culturals esta tardor a Espanya després de l’èxit de la Fira MARTE

La Diputació posiciona a Castelló en el ‘top tingues’ de ciutats culturals esta tardor a Espanya després de l’èxit de la Fira MARTE

El Govern Provincial estima en 254.000 euros l’impacte turístic al qual cal sumar el valor reputacional en premsa estrangera.

La Diputació de Castelló ha contribuït a posicionar la ciutat de Castelló entre les deu ciutats espanyoles amb millors fires d’art contemporani després de l’èxit de la quarta edició de la Fira Internacional d’Art Contemporani de Castelló (MARTE) celebrada la passada setmana a Castelló. El vicepresident de la Diputació i diputat de Cultura, Vicent Sales, al costat dels codirectors de MART, Joan Feliu i Enrique Bocangelus, han presentat avui un balanç que “més enllà de les 7475 persones que han gaudit de la fira, ha aconseguit un abast nacional i internacional impressionant”, tal com ha indicat Joan Feliu.

En este sentit, el vicepresident Salis ha assenyalat que “tenim encara marge per seguir creixent, però estem en el bon camí. Seguirem treballant perquè, des d’esta província humil però capaç de fer grans coses, puguem seguir posicionant el nom de la ciutat de Castelló entre les ciutats culturals d’Espanya. I fer-ho seguint este bon camí després d’haver aconseguit introduir la fira de Castelló en el top tingues de les fires d’art contemporani nacionals”.

Entre els aspectes millor valorats de la passada edició de MARTE destaca l’important abast que ha tingut la fira en la premsa nacional i internacional, generant un valor reputacional a la ciutat de Castelló valuosíssim. Així, MART ha protagonitzat 24 publicacions, quatre d’elles fora d’Espanya en mitjans tan importants com a L´Officiel, el New York Times Art Magazine, Experiències i L’Independent.

En opinió de Joan Feliu, “hem aconseguit revitalitzar el valor reputacional de la ciutat de Castelló, que fins ara no estava entre les ciutats cosmopolites amb atractives ofertes culturals i que ara ja podem dir que protagonitza la tardor cultural a nivell nacional”.

Cal tenir en compte el bon comportament que esta cita cultural ha tingut quant a vendes d’obres d’art, un total de 52, sense tenir en compte les que s’hagen realitzat els dies posteriors a la fira però per relacions establertes a Castelló.

Així, Enrique Bocangelus, ha explicat que “des del punt de vista artístic, la valoració és també molt positiva, ja que hem aconseguit trencar amb barreres sobre l’art contemporani, i això vol dir que hem cridat molt l’atenció en el sector. Hem aconseguit crear una identitat pròpia a la fira, i ha estat molt didàctica i gratificant l’explicació de l’obra per part dels mateixos artistes”.

La internacionalització de la fira gràcies especialment a la participació de la Biennale de Ube City ha estat un altre dels eixos de la valoració positiva de la passada edició de MARTE.

Leave a Reply

Your email address will not be published.