fbpx

Diputació Castelló de la Plana Vila-real Almassora Benicarló Borriana Vall d'Uixó Vinaròs Onda Altres municipis

Nules vol recuperar un paisatge centenari vinculat al poble

Nules vol recuperar un paisatge centenari vinculat al poble

Presenta el conte Els dos Xiprers per a donar a conéixer la història als més menuts.

L’Ajuntament de Nules vol recuperar un paisatge centenari que ha estat vinculat al poble amb històries i contalles que els avantpassats contaven relacionades amb els dos xiprers que es veien en un camí anant a les Platges de Nules.

Per este motiu s’ha presentat el conte “Els dos xiprers” amb el qual es vol donar a conéixer a tots els xiquets i xiquetes de la localitat la història d’este paisatge testimoni de la identitat del poble. Els autors del conte són dos germans nulers Vicente Gavara i Juanma Gavara, el primer ha escrit el text i el segon s’ha encarregat de les il·lustracions.

Davant açò el regidor de Medi Ambient, Jaume Segura, comenta que “parlem dels dos xiprers que es trobaven al camí Caminàs al costat del carril bici, i que l’any 2010 una forta tempesta va arrabassar el més alt, ara l’Ajuntament vol recuperar la silueta i el valor sentimental d’un paisatge centenari de què ens parla este conte i per la qual cosa el diumenge 10 de juny es plantarà un nou xiprer al costat del vell”.

A més, el conte es repartirà a tots els escolars del municipi dels diferents cicles des de primer d’Infantil fins a sisé de Primària de cadascuna de les escoles de Nules.

Leave a Reply

Your email address will not be published.