fbpx

Diputació Castelló de la Plana Vila-real Almassora Benicarló Borriana Vall d'Uixó Vinaròs Onda Altres municipis

L’Oficina Municipal d’Atenció al Consumidor de Vila-real tramita 115 expedients de reclamació entre gener i febrer

L’Oficina Municipal d’Atenció al Consumidor de Vila-real tramita 115 expedients de reclamació entre gener i febrer

La xifra es manté respecte del mateix període de l’any anterior, quan es van registrar 114, amb un marcat descens de les queixes cap als bancs i un augment de les denúncies contra assegurances i companyies telefòniques.

L’Oficina Municipal d’Atenció al Consumidor (OMIC), situada a la planta baixa de l’Ajuntament i dependent de la Regidoria de Proximitat, ha tramitat fins al 29 de febrer 115 expedients de reclamació.

Una xifra que es manté respecte a l’any anterior, quan en el mateix període es van registrar 114 queixes per part dels usuaris. No obstant açò, si en 2015 es van interposar en dos mesos 10 reclamacions contra bancs, en el que portem d’any tan solament hi ha tres, la qual cosa suposa un descens del 70% només en aquesta qüestió.

Els sectors que sí han augmentat entre gener i febrer pel que fa a un any enrere són les assegurances i la telefonia. Mentre en 2015 s’obrien quatre expedients per disconformitat amb els serveis rebuts de part de les companyies asseguradores, ara són 10 les denúncies, més del doble. El mateix ocorre amb les companyies telefòniques, contra les quals els ciutadans han interposat 46 reclamacions en els dos primers mesos de l’any. Quantitat que contrasta amb les 36 queixes registrades tan sol un any abans, la qual cosa implica un augment del 27,7%.

Un altre dels serveis que ofereix l’OMIC a Vila-real és la mediació, on s’inclouen tot tipus de queixes relacionades amb serveis com a llum, aigua i gas, així com amb les agències de viatges, el comerç electrònic, la venda en establiments comercials de forma presencial o també la venda de productes a distància.

En aquest cas, el balanç de l’inici del 2016 és positiu, ja que s’ha passat de 64 denúncies en 2015 a 56 en el període actual, una rebaixa del 12,5%.

“La majoria de consultes en aquesta OMIC estan relacionades amb el sector de la telefonia, la banca, les assegurances i la mediació, encara que les telecomunicacions, l’electricitat i les reclamacions en establiments comercials són els camps que també acaparen gran part de les queixes i dubtes dels consumidors”, explica la regidora de Proximitat, Savina Escrig, qui afirma que “l’OMIC és un servei ideat amb l’objectiu d’orientar als consumidors a l’hora de realitzar reclamacions, resoldre conflictes amb empreses i ajudar a entendre millor la normativa”.

Leave a Reply

Your email address will not be published.