fbpx

Diputaci贸 Castell贸 de la Plana Vila-real Almassora Benicarl贸 Borriana Vall d'Uix贸 Vinar貌s Onda Altres municipis

L鈥橭ficina Municipal d鈥橝tenci贸 al Consumidor de Vila-real tramita 115 expedients de reclamaci贸 entre gener i febrer

L鈥橭ficina Municipal d鈥橝tenci贸 al Consumidor de Vila-real tramita 115 expedients de reclamaci贸 entre gener i febrer

La xifra es mant茅 respecte del mateix per铆ode de l鈥檃ny anterior, quan es van registrar 114, amb un marcat descens de les queixes cap als bancs i un augment de les den煤ncies contra assegurances i companyies telef貌niques.

L’Oficina Municipal d’Atenci贸 al Consumidor (OMIC), situada a la planta baixa de l’Ajuntament i dependent de la Regidoria de Proximitat, ha tramitat fins al 29 de febrer 115 expedients de reclamaci贸.

Una xifra que es mant茅 respecte a l’any anterior, quan en el mateix per铆ode es van registrar 114 queixes per part dels usuaris. No obstant a莽貌, si en 2015 es van interposar en dos mesos 10 reclamacions contra bancs, en el que portem d’any tan solament hi ha tres, la qual cosa suposa un descens del 70% nom茅s en aquesta q眉esti贸.

Els sectors que s铆 han augmentat entre gener i febrer pel que fa a un any enrere s贸n les assegurances i la telefonia. Mentre en 2015 s’obrien quatre expedients per disconformitat amb els serveis rebuts de part de les companyies asseguradores, ara s贸n 10 les den煤ncies, m茅s del doble. El mateix ocorre amb les companyies telef貌niques, contra les quals els ciutadans han interposat 46 reclamacions en els dos primers mesos de l’any. Quantitat que contrasta amb les 36 queixes registrades tan sol un any abans, la qual cosa implica un augment del 27,7%.

Un altre dels serveis que ofereix l’OMIC a Vila-real 茅s la mediaci贸, on s’inclouen tot tipus de queixes relacionades amb serveis com a llum, aigua i gas, aix铆 com amb les ag猫ncies de viatges, el comer莽 electr貌nic, la venda en establiments comercials de forma presencial o tamb茅 la venda de productes a dist脿ncia.

En aquest cas, el balan莽 de l’inici del 2016 茅s positiu, ja que s’ha passat de 64 den煤ncies en 2015 a 56 en el per铆ode actual, una rebaixa del 12,5%.

鈥淟a majoria de consultes en aquesta OMIC estan relacionades amb el sector de la telefonia, la banca, les assegurances i la mediaci贸, encara que les telecomunicacions, l’electricitat i les reclamacions en establiments comercials s贸n els camps que tamb茅 acaparen gran part de les queixes i dubtes dels consumidors鈥, explica la regidora de Proximitat, Savina Escrig, qui afirma que 鈥渓’OMIC 茅s un servei ideat amb l’objectiu d’orientar als consumidors a l’hora de realitzar reclamacions, resoldre conflictes amb empreses i ajudar a entendre millor la normativa鈥.

Leave a Reply

Your email address will not be published.