fbpx

Diputació Castelló de la Plana Vila-real Almassora Benicarló Borriana Vall d'Uixó Vinaròs Onda Altres municipis

PortCastelló preveu inversions per 157 milions en els pròxims anys per a incrementar la seua competitivitat

PortCastelló preveu inversions per 157 milions en els pròxims anys per a incrementar la seua competitivitat

Més de 100 Països han tingut com a origen o destinació les mercaderies mogudes en PortCastelló.

El port de Castelló tanca 2016 batent rècords en tones totals de mercaderia, en tràfic de granels sòlids, mercaderia general, nombre de contenidors moguts, bucs escalats i nombre de països amb els quals es manté relació comercial.

Així les coses, el tràfic total de mercaderies que es van moure en 2016 pel port de Castelló va ascendir a 17.076.064 tones, la qual cosa suposa un 3,65% més respecte a l’any anterior, i un increment que triplica àmpliament la mitjana de creixement del sistema portuari, que fins a novembre es va situar en l’1,09%.

Així mateix PortCastelló ha batut en 2016 els seus rècords de tràfics de granels sòlids, que amb un creixement del 12,1%, ha superat per primera vegada els cinc milions de tones, i de mercaderia general que ha registrat un creixement de l’11,3%.

A açò se suma el creixement en nombre de contenidors plens (TEUs) que es van moure durant el passat any pel recinte portuari castellonenc, quasi un 14 per cent més respecte a 2015.

Un augment que resulta espectacular si ens referim a l’evolució del tràfic de contenidors en trànsit (els que porta un vaixell i es carreguen en un altre sense eixir dels molls), d’un 346 per cent en els últims quatre mesos del 2016, en passar dels 3.316 contenidors del 2015 als 14.807, la qual cosa constata que PortCastelló és competitiu per a atraure aquest tipus de tràfics.

Petroli cru (25% sobre el total), taulells i rajoles (10,98%), feldespat (10,92%), argiles (8,34%), gasoil (7,77%) i gasolines (6,04%) són, per aquest ordre, les principals mercaderies per volum de tones en PortCastelló.

En 2016 les mercaderies mogudes en PortCastelló han tingut com a origen o destinació 101 països diferents, 28 països més que en 2010, sent Turquia, Rússia, Ucraïna, Algèria, Nigèria, Brasil, Itàlia, Angola, Israel, Egipte i Indonèsia, per aquest ordre, els principals països implicats.

Francisco Toledo ha presentat aquest matí als mitjans de comunicació el balanç del 2016 en el port de Castelló, del que ha manifestat que “llança una xifres que consoliden a PortCastelló entre els primers del sistema portuari espanyol”. “Aquestes dades mostren el dinamisme en l’economia castellonenca i també el treball ben fet per la comunitat portuària”, ha dit Toledo.

“Tan important com les dades que ens deixa el 2016 són els projectes de futur per al port”, ha assenyalat. “Projectes que tenen ja el seu respatler econòmic, que permetran un creixement del port i, per tant, generaran ocupació i riquesa en el seu entorn”.

Així, el president de l’Autoritat Portuària de Castelló té previstes inversions en els pròxims anys per un import de 157 milions d’euros. D’ells, 31 milions són fons propis de l’Autoritat Portuària de Castelló, altres 33 provenen del Fons Financer d’Accessibilitat Terrestre Portuària, 12 milions del Banc Europeu d’Inversions i cal destacar la partida de 81 milions d’euros per al nou accés ferroviari sud contemplada per primera vegada per Ports de l’Estat.

La inversió de 157 milions “tenen nom i cognoms”, ha dit el màxim responsable de l’Autoritat Portuària de Castelló. “Es destinaran a projectes concrets que milloraran la competitivitat de PortCastelló augmentant la seua connectivitat terrestre, viària i ferroviària, completant la urbanització de la dàrsena sud, apostant per la intermodalidad i enfortint la protecció mediambiental, entre altres projectes”.

Finalment Toledo ha destacat que “aquestes inversions juntament amb les mesures que s’implantaran en 2017 com a reducció de taxes, increment de bonificacions, disminució del cost d’escala i pacte de competitivitat de la comunitat portuària, faran del port de Castelló un port encara més atractiu per a operar en ell”.

Per açò, el president de l’Autoritat Portuària de Castelló ha ressaltat que “seguirem reclamant per al port castellonenc el que es mereix pel lloc que ocupa”, en referència al retorn de la Duana al port i la millora de la dotació del Lloc d’Inspecció Fronterera.

Leave a Reply

Your email address will not be published.