fbpx

Diputaci贸 Castell贸 de la Plana Vila-real Almassora Benicarl贸 Borriana Vall d'Uix贸 Vinar貌s Onda Altres municipis

PortCastell贸 preveu inversions per 157 milions en els pr貌xims anys per a incrementar la seua competitivitat

PortCastell贸 preveu inversions per 157 milions en els pr貌xims anys per a incrementar la seua competitivitat

M茅s de 100 Pa茂sos han tingut com a origen o destinaci贸 les mercaderies mogudes en PortCastell贸.

El port de Castell贸 tanca 2016 batent r猫cords en tones totals de mercaderia, en tr脿fic de granels s貌lids, mercaderia general, nombre de contenidors moguts, bucs escalats i nombre de pa茂sos amb els quals es mant茅 relaci贸 comercial.

Aix铆 les coses, el tr脿fic total de mercaderies que es van moure en 2016 pel port de Castell贸 va ascendir a 17.076.064 tones, la qual cosa suposa un 3,65% m茅s respecte a l’any anterior, i un increment que triplica 脿mpliament la mitjana de creixement del sistema portuari, que fins a novembre es va situar en l’1,09%.

Aix铆 mateix PortCastell贸 ha batut en 2016 els seus r猫cords de tr脿fics de granels s貌lids, que amb un creixement del 12,1%, ha superat per primera vegada els cinc milions de tones, i de mercaderia general que ha registrat un creixement de l’11,3%.

A a莽貌 se suma el creixement en nombre de contenidors plens (TEUs) que es van moure durant el passat any pel recinte portuari castellonenc, quasi un 14 per cent m茅s respecte a 2015.

Un augment que resulta espectacular si ens referim a l’evoluci贸 del tr脿fic de contenidors en tr脿nsit (els que porta un vaixell i es carreguen en un altre sense eixir dels molls), d’un 346 per cent en els 煤ltims quatre mesos del 2016, en passar dels 3.316 contenidors del 2015 als 14.807, la qual cosa constata que PortCastell贸 茅s competitiu per a atraure aquest tipus de tr脿fics.

Petroli cru (25% sobre el total), taulells i rajoles (10,98%), feldespat (10,92%), argiles (8,34%), gasoil (7,77%) i gasolines (6,04%) s贸n, per aquest ordre, les principals mercaderies per volum de tones en PortCastell贸.

En 2016 les mercaderies mogudes en PortCastell贸 han tingut com a origen o destinaci贸 101 pa茂sos diferents, 28 pa茂sos m茅s que en 2010, sent Turquia, R煤ssia, Ucra茂na, Alg猫ria, Nig猫ria, Brasil, It脿lia, Angola, Israel, Egipte i Indon猫sia, per aquest ordre, els principals pa茂sos implicats.

Francisco Toledo ha presentat aquest mat铆 als mitjans de comunicaci贸 el balan莽 del 2016 en el port de Castell贸, del que ha manifestat que “llan莽a una xifres que consoliden a PortCastell贸 entre els primers del sistema portuari espanyol”. “Aquestes dades mostren el dinamisme en l’economia castellonenca i tamb茅 el treball ben fet per la comunitat portu脿ria”, ha dit Toledo.

“Tan important com les dades que ens deixa el 2016 s贸n els projectes de futur per al port”, ha assenyalat. “Projectes que tenen ja el seu respatler econ貌mic, que permetran un creixement del port i, per tant, generaran ocupaci贸 i riquesa en el seu entorn”.

Aix铆, el president de l’Autoritat Portu脿ria de Castell贸 t茅 previstes inversions en els pr貌xims anys per un import de 157 milions d’euros. D’ells, 31 milions s贸n fons propis de l’Autoritat Portu脿ria de Castell贸, altres 33 provenen del Fons Financer d’Accessibilitat Terrestre Portu脿ria, 12 milions del Banc Europeu d’Inversions i cal destacar la partida de 81 milions d’euros per al nou acc茅s ferroviari sud contemplada per primera vegada per Ports de l’Estat.

La inversi贸 de 157 milions “tenen nom i cognoms”, ha dit el m脿xim responsable de l’Autoritat Portu脿ria de Castell贸. “Es destinaran a projectes concrets que milloraran la competitivitat de PortCastell贸 augmentant la seua connectivitat terrestre, vi脿ria i ferrovi脿ria, completant la urbanitzaci贸 de la d脿rsena sud, apostant per la intermodalidad i enfortint la protecci贸 mediambiental, entre altres projectes”.

Finalment Toledo ha destacat que “aquestes inversions juntament amb les mesures que s’implantaran en 2017 com a reducci贸 de taxes, increment de bonificacions, disminuci贸 del cost d’escala i pacte de competitivitat de la comunitat portu脿ria, faran del port de Castell贸 un port encara m茅s atractiu per a operar en ell”.

Per a莽貌, el president de l’Autoritat Portu脿ria de Castell贸 ha ressaltat que “seguirem reclamant per al port castellonenc el que es mereix pel lloc que ocupa”, en refer猫ncia al retorn de la Duana al port i la millora de la dotaci贸 del Lloc d’Inspecci贸 Fronterera.

Leave a Reply

Your email address will not be published.