fbpx

Diputació Castelló de la Plana Vila-real Almassora Benicarló Borriana Vall d'Uixó Vinaròs Onda Altres municipis

La Diputació destina 122.000€ més a les eines online que ha creat amb el ITC per a ajudar a la competitivitat del taulell

La Diputació destina 122.000€ més a les eines online que ha creat amb el ITC per a ajudar a la competitivitat del taulell

Més de 500 empreses utilitzen el ‘comparador’ de materials Solconcer, una aplicació que promocionarà en la fira Cevisama.

El Govern Provincial de Castelló ha fet un pas més en el seu treball per liderar la defensa de la ceràmica castellonenca en anunciar aquest matí el seu president, Javier Moliner, una inversió de 122.000 euros enguany per a millorar les dues eines online que desenvolupa amb el ITC per a contribuir a la competitivitat del taulell. Una inversió que revertirà en l’ampliació de Solconcer com a ‘comparador online’ de productes ceràmics que ja utilitza 522 empreses i de Vigilancer com “l’eina d’intel·ligència competitiva per al taulell més avançada del món”, una xarxa d’experts formada per més de 400 professionals de primer nivell.

[pullquote align=”right” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Moliner: “Són dos recursos útils per al sector que constitueixen una biblioteca de coneixement online a manera de wikicerámica”[/pullquote]
Moliner ha definit aquest matí en la presentació de les novetats de sengles eines de “aliança perfecta” la unió Diputació-ITC “per a aconseguir transferir tot el coneixement al sector ceràmic, tancant el cercle del treball científic, i aconseguir així la màxima rendibilitat per a la nostra indústria i, per tant, per a la nostra terra”.

En aqueix sentit, el president ha explicat que “som conscients que del bon comportament del sector ceràmic depenen milers de llocs de treball i del futur de moltes famílies de la nostra província. És per açò que aquest Govern Provincial seguirà liderant, junt aliats de primera categoria com el ITC, la defensa i l’aportació útil a la nostra marca més internacional i el seu desenvolupament competitiu. Mostra d’açò són aquestes dues eines que conformen el que podríem cridar la wikicerámica, la biblioteca del coneixement del taulell posada a la disposició de forma útil en la Xarxa”.

En la presentació ha participat Vicente Lázaro, responsable de la Unitat d’Intel·ligència Competitiva del ITC, qui ha explicat Vigilancer, i Javier Mira, coordinador de l’àrea d’Hàbitat del ITC i director tècnic de Solconcer.

cal assenyalar que, d’acord a aquesta línia de treball estratègica, la Diputació invertirà enguany 80.000 euros addicionals en Solconcer per a afegir dos nous camps de treball (caracterització de façanes i adaptació a la rehabilitació). Pel que fa a Vigilancer, la Diputació invertirà enguany 42.000 euros per a reforçar l’eina i introduir elements innovadors.

“Són dues tecnologies que requereixen de contínua evolució i millora per a seguir a l’avantguarda del sector. Per açò, seguirem invertint cada any, perquè creiem en la suea utilitat, en el seu potencial i en les moltes oportunitats que obrin a la nostra ceràmica”, ha indicat el president.

Solconcer, el comparador online de material i usos cerámica.

A través de l’impuls a aquest comparador online desenvolupat per la Diputació i el ITC, Solconcer disposa ja de tres famílies de solucions constructives: particions horitzontals, paviments urbans i particions verticals humides.
Sun director tècnic, Javier Mira, ha explicat mentre demostrava l’ús d’aquesta aplicació, “totes elles són analitzades amb una metodologia homogènia que permet avaluar les prestacions, els impactes ambientals i el cost econòmic als llarg de tot el cicle de vida”.

Un dels punts forts d’aquesta eina disponible en Internet per a tots els usuaris que desitgen utilitzar-la, és la seua flexibilitat. Així, permet la personalització pràcticament total de les característiques dels materials analitzats, preu de venda del recobriment, impactes ambientals, d’acord amb les declaracions ambientals de producte, i característiques tècniques. En definitiva, aquesta flexibilitat permet analitzar quins són les característiques del nostre producte i com es podrien millorar.

Amb tal de promocionar el seu ús i donar-ho a conèixer entre tot el sector, la Diputació presentarà Solconcer en Qualicer 2016, Congrés internacional de la ceràmica, dins del Bloc B, La rajola ceràmica i la construcció, a més de portar-ho també a Cevisama.

Vigilancer, un avançat sistema de vigilància competitiva per al taulell
Més de 400 professionals de primer nivell conjuminen informació estratègica per al sector en aquesta gran xarxa de vigilància competitiva que permet als usuaris avançar-se a canvis significatius que afecten a la seua competitivitat i prens avantatge en el mercat internacional.

Com a resum de l’activitat en l’últim any, la Diputació presentarà la setmana vinent en Cevidama l’informe d’oportunitats TOP 2015, que aglutina una selecció de les oportunitats analitzades, incloent el tractament estadístic d’una qüestió per oportunitat, a partir de les enquestes també realitzades en el marc del projecte.

El responsable de la Unitat d’Intel·ligència Competitiva del ITC, Vicente Lázaro, ha explicat com a exemple del contingut que ofereix aquesta aplicació l’anàlisi realitzada sobre l’estudi de “Hàbits en la decoració i reformes”, del que els fabricants poden traure conclusions i idees cara a desenvolupar nous productes alineats amb les necessitats dels clients.

Leave a Reply

Your email address will not be published.