
El Govern Provincial articula la cessió de carpes, mobiliari i cuina portàtil als municipis per a impulsar este tipus d’esdeveniments.
La Diputació de Castelló fomentarà la celebració de més fires de producte gastronòmic com a reclam turístic en els pobles a través de la seua marca Castelló Ruta de Sabor d’acord al seu objectiu de crear noves oportunitats econòmiques i de futur en la província. Així, el Govern Provincial treballa en l’articulació d’un sistema de cessió de carpes, mobiliari i cuina portàtil als municipis amb tal d’impulsar estos esdeveniments com a importants reclams turístics i de posicionament dels productes agroalimentaris de la província en el mercat.
El diputat de Desenvolupament Rural, Pablo Roig, ha assegurat que “volem fomentar este tipus d’esdeveniments com a motors dinamitzadors de l’activitat turística en els pobles de la província, i a vegades el cost de llogar este tipus d’elements es converteix en un impediment perquè els ajuntaments els duguen a terme. Així que hem articulat un sistema pel qual a partir del pròxim estiu, tots aquells municipis que així ho consideren podran tenir este material de la Diputació a través de la seua sol·licitud mitjançant una instància que es regirà per unes bases que s’hauran de complir”.
I és que cal tenir en compte que la Diputació contempla les fires, fòrums i les jornades gastronòmiques com a eines necessàries de posicionament per a millorar el consum dels productes autòctons de la província, i la presència de la marca és clau per a identificar estos productes.
“En les diferents reunions sectorials que mantenim periòdicament amb els productors ens transmeten la seua satisfacció pel bon resultat que donen estes fires en la venda i coneixement del producte”, ha indicat el diputat.
Cal tenir en compte que la Diputació ha impulsat recentment el Mercat de la Tòfona a Castelló, i ha col·laborat amb la fira gastronòmica d’Alcalà de Xivert-Alcossebre i la Fira de la Carxofa de Benicarló.