En la ruta, organitzada per l’Associació Provincial d’Empresaris d’Hostaleria i Turisme de Castelló (ASHOTUR) amb la col·laboració del Patronat Provincial de Turisme de la Diputació de Castelló, han participat 16 establiments d’hostaleria de la localitat.
La cita gastronòmica, que s’ha celebrat del 23 de juny al 09 de juliol d’este any, en la qual han participat 16 per establiments hostalers i en la qual han servit més de 3000 tapes, ha reconegut a l’establiment I AVANT com el més votat pels comensals, quedant finalistes DO POLP i RESTAURANT EL MAÑICO. Els tres, a més del diploma acreditatiu, tindran un regal per gentilesa del Gran hotel Peníscola i Agretur (Agrupació d’empresaris turístics de la localitat).
A més, s’han sortejat 8 premis per 8 dels comensals que han participat en la ruta que consisteixen en bons Spa, així com una estada de finalització de setmana també gentilesa del Gran Hotel.
Segons ha valorat Ashotur, amb este projecte s’ha aconseguit complir amb l’objectiu primordial d’este, que no és un altre que promoure la cultura de la tapa en Peníscola, la consumició en barra i la dinamització del consum en els establiments hostalers utilitzant les tapes i els seus preus populars com a factor d’atracció i promoció dels bars i restaurants de Peníscola.
El preu de la tapa ha estat de 3,5 €, incloent-hi sempre en este preu la tapa i beguda a triar pel client entre aigua, refresc, cervesa (canya, 1/5 o
1/3) o copa de vi.
L’esdeveniment ha tingut la seua pròpia xarxa social, pàgina web i ,com a novetat este any, també s’ha anunciat en el Tram de Castelló, i en els trens de rodalies i mitja distància de RENFE, així com en les maquines expenedores de bitllets.
L’alcalde, Andrés Martínez, ha felicitat la iniciativa i als restauradors premiats, així com destacat el paper dels esdeveniments i cites gastronòmiques com a dinamitzadors de l’activitat de restauració en la destinació turística.