fbpx

Diputació Castelló de la Plana Vila-real Almassora Benicarló Borriana Vall d'Uixó Vinaròs Onda Altres municipis

Turisme i Aerocas recolzen una plataforma digital de distribució de productes turístics vinculats a l’aeroport de Castelló

Turisme i Aerocas recolzen una plataforma digital de distribució de productes turístics vinculats a l’aeroport de Castelló

La iniciativa empresarial Club de Producte Introducing Castelló, amb el respatler de l’Agència Valenciana del Turisme (AVT) i Aerocas, està desenvolupant una plataforma digital de distribució de productes turístics, en la qual l’aeroport de Castelló tindrà un protagonisme destacat en projectar-se davant tur operadors i agències de viatges com a porta d’entrada a la província.

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha mostrat la seua satisfacció amb el desenvolupament d’aquest projecte “que arreplega a la perfecció de la filosofia de l’Agència Valenciana de Turisme, centrada en la necessitat de diferenciar-nos com a destinació en un món cada vegada més global”. En aquest sentit, ha destacat que es tracta “d’una iniciativa innovadora, que utilitza tot el potencial de les noves tecnologies per a acostar més el nostre producte al sector i, en definitiva, als potencials comprats als quals volem dirigir-nos”.

A més, ha recordat que “aquest tipus de plataformes ens ajuden a presentar una oferta més personalitzada al turista i adequar-nos a les seues preferències”, al mateix temps que ha apuntat que “la província de Castelló és molt rica en producte i altament atractiva per infinitat de peculiaritats que hem d’afavorir”. De la mateixa manera, “la nostra intenció és vincular aquest producte a l’aeroport de Castelló com un element que aporta valor i que facilita al turista la seua arribada”.

Aquesta plataforma digital és una eina B2B que permetrà a qualsevol agència de viatges nacional i internacional connectada accedir a un catàleg de productes turístics, combinats amb allotjament i activitats, i realitzar la reserva en línia. Aquesta iniciativa, nova a Espanya, es convertirà en el primer canal de distribució comercial centrat exclusivament en paquets turístics de Castelló, per la qual cosa s’erigeix en una potent eina per al desenvolupament del sector.

La plataforma -que està previst que s’active al llarg del mes de març- tindrà versions en diversos idiomes, disposarà d’un disseny web adaptable i permetrà el pagament en diverses divises. A més, oferirà un espai obert perquè el client final puga informar-se sobre la destinació. Així mateix, fomentarà l’ús de l’aeroport de Castelló com a porta d’entrada i eixida per als turistes.

Per la seua banda, el president de Introducing Castelló i conseller de Aerocas responsable d’Estratègia, Javier Gallego, ha explicat que es tracta d'”un sistema molt innovador respecte a la manera de presentar l’oferta turística”. “Permet vertebrar el territori en oferir activitats de tota la província i comercialitzar un producte ja consolidat en diferents comprat nínxol, com són els de gastronomia, naturalesa, cultura i esport”, ha apuntat. Segons Gallego, “és un salt qualitatiu molt destacable respecte als clubs de producte convencionals, ja que, a més de crear producte, ho posa a la disposició de les agències de viatges de forma professional, tal com fan els operadors en el mercat turístic”.

Visibilitat internacional de l’aeroport

D’altra banda, Javier Gallego ha subratllat que la nova plataforma “permetrà donar visibilitat internacional a l’aeroport de Castelló, en la mesura en què les agències connectades comproven que la infraestructura està plenament operativa i que tenen a la seua disposició les connexions actuals i les que es puguen instal·lar en un futur, tan regulars com a xàrter. Per tant, suposa de facto posicionar a l’aeroport de Castelló en el mapa de l’estructura de la distribució turística”.

La plataforma digital de distribució forma part del Pla d’Acció contra l’estacionalitat turística que desenvolupa l’Agència Valenciana de Turisme juntament amb l’aeroport de Castelló i el Club de Producte Introducing Castelló. Aquesta estratègia conjunta abasta un ampli paquet de mesures encaminades a l’obertura de mercats, aprofitant el potencial de l’aeroport. Així, Introducing Castelló ha incorporat al seu catàleg nous paquets turístics combinats, orientats als diferents nínxols de mercat, que reforcen l’oferta actual i incideixen en una progressiva reducció de l’estacionalitat.

Tots aquests productes tenen com a nexe comú que ofereixen l’aeroport de Castelló com a porta d’entrada, contribuint així a la consolidació de la infraestructura. El catàleg de productes tindrà una forta presència en els mercats gràcies a l’acció promocional conjunta i coordinada que desenvolupen l’Agència Valenciana del Turisme, Introducing Castelló i l’aeroport de Castelló, focalitzada en les destinacions europees que es consideren estratègics.

Leave a Reply

Your email address will not be published.