Huete destaca que “anem a seguir treballant en 2016 per a engegar diferents actuacions promocionals per a fomentar l’associació del nostre territori a valors de gran interés cultural, com és el producte gastronòmic”.
La directora general de Turisme, Raquel Huete, ha destacat “el paper de la gastronomia com a reclam turístic bàsic de la Comunitat, en ser un producte en alça cada vegada més demandat i reconegut fora de les nostres fronteres”.
Huete ha afirmat que la Comunitat Valenciana compta amb una oferta gastronòmica de nivell i ha assenyalat que “la nostra cuina és una via de projecció de les destinacions, convertint-se en un producte turístic que ajuda a desestacionalitzar el nostre turisme, un dels nostres principals objectius”.
La directora general ha realitzat aquestes declaracions durant la inauguració de GastroAlicante 2016, un esdeveniment que se celebrarà fins dilluns que ve 29 de febrer en el recinte firal IFA i on es promocionarà la cuina popular alacantina amb exposicions, concursos i degustacions.
GastroAlicante és una fira dirigida a professionals de l’hostaleria i la restauració, al gran públic i al consumidor final de la gastronomia en tots els seus aspectes, que enguany compleix la seua tercera edició amb el lema ‘De la tradició a la cuina contemporània’.
Aquesta fira permet mostrar les especialitats gastronòmiques més emblemàtiques, les denominacions d’origen i marques de qualitat de la província, els productes ecològics i artesans, i les novetats del sector quant a equipament i serveis. L’espai destinat al certamen és de 9.000 metres quadrats, tant a l’espai per als expositors com a la zona de restauració i ‘food trucks’.
El certamen compta amb ponències, tallers, tastos, campionats, concursos i altres activitats paral·leles al desenvolupament de la fira com a xou cookings protagonitzats pels més destacats representants de la restauració de la província d’Alacant, així com amb concursos gastronòmics dirigits a professionals del sector, concursos de cocteleria dirigits a cambrers i bàrmans professionals i tastos de vi, oli i altres productes.
Per a Raquel Huete, “la incidència de la gastronomia sobre el turisme es presenta com una oportunitat, un motor de creixement econòmic i vehicle de difusió de la cultura, i és a més un dels factors clau per a la promoció i diferenciació de les nostres destinacions”.
En aquest sentit, ha assenyalat que des de la Generalitat “estem treballant molt intensament per a impulsar el producte gastronòmic, ja que aquest actua com a base de la identitat cultural de la Comunitat i com a motor en la projecció de la seua imatge”.
“Per açò -ha continuat la directora general- anem a seguir treballant en 2016 a través de diferents actuacions promocionals per a donar a conéixer la nostra gastronomia i fomentar l’associació del nostre territori a valors de gran interés cultural, com l’és est”.
Finalment, Raquel Huete ha agraït als organitzadors, IFA i Gastronostrum la celebració del certamen i ha manifestat que confia que “per tercer any, Gastroalicante constituïsca un fructífer intercanvi d’experiències i generador de sinergies beneficioses per a tots”.