fbpx

Diputació Castelló de la Plana Vila-real Almassora Benicarló Borriana Vall d'Uixó Vinaròs Onda Altres municipis

Castelló tindrà 5 sectors escolars

Castelló tindrà 5 sectors escolars

El grau conserva la seva area de matriculació.

El Consell escolar municipal de Castellló de la Plana va votar ahir a favor de la divisió en sectors que divideix la ciutat en diverses zones d’influència, (quatre i el grau). a les quals quedarien adcrites tots els centres de educació infantil i primària i aquests a secundària.

Aquesta proposta de eliminar el sector únic ja comptava amb el suport de pares i sindicats. La presidenta de FAPA Castelló-Penyagolosa, Silvia Centelles, es va mostrar partidària de tornar a les zones d’influència, “perquè és una mesura més equitativa, perquè d’aquesta forma l’alumnat queda més repartit entre els barris, en comptes de que la matrícula es concentre en determinats col·legis”.

El sindicat majoritari (STEPV) és partidari de la zonificació. “Considerem que en el districte únic hi havia centres que estaven amb ràtios molt elevades i uns altres, en canvi, es quedaven buits”. Per açò, van assenyalar, la distribució per àrees d’influència afavoriria un repartiment més equitatiu de l’alumnat i enriquiria als barris, en donar preferència a l’alumne la residència del qual està pròxima al centre educatiu.

Des de la Conselleria d’Educació van demanar als municipis grans amb possibilitats de zonificació que enviaren les seues propostes per a poder valorar-les i a partir d’ací s’establiria la zonificació específica de cada municipi cara al decret d’admissió de l’alumnat.

La proposta ha sigut aprovada per majoria, amb 20 vots a favor, cap en contra i dues abstencions i va ser proposada pels inspector d’educació Vicent Doménech i Roberto Valls, que de era l’única que complia tots els requisits que marcava la Conselleria:

  • En cadascuna de les zones hi haja més d’una escola
  • En totes les zones hi haja centres que triar en línia en valencià i en castellà

Leave a Reply

Your email address will not be published.