fbpx

Diputaci贸 Castell贸 de la Plana Vila-real Almassora Benicarl贸 Borriana Vall d'Uix贸 Vinar貌s Onda Altres municipis

Castell贸 tindr脿 5 sectors escolars

Castell贸 tindr脿 5 sectors escolars

El grau conserva la seva area de matriculaci贸.

El Consell escolar municipal de Castelll贸 de la Plana va votar ahir a favor de la divisi贸 en sectors que divideix la ciutat en diverses zones d’influ猫ncia, (quatre i el grau). a les quals quedarien adcrites tots els centres de educaci贸 infantil i prim脿ria i aquests a secund脿ria.

Aquesta proposta de eliminar el sector 煤nic ja comptava amb el suport de pares i sindicats. La presidenta de FAPA Castell贸-Penyagolosa, Silvia Centelles, es va mostrar partid脿ria de tornar a les zones d’influ猫ncia, 鈥減erqu猫 茅s una mesura m茅s equitativa, perqu猫 d’aquesta forma l’alumnat queda m茅s repartit entre els barris, en comptes de que la matr铆cula es concentre en determinats col路legis鈥.

El sindicat majoritari (STEPV) 茅s partidari de la zonificaci贸. 鈥淐onsiderem que en el districte 煤nic hi havia centres que estaven amb r脿tios molt elevades i uns altres, en canvi, es quedaven buits鈥. Per a莽貌, van assenyalar, la distribuci贸 per 脿rees d’influ猫ncia afavoriria un repartiment m茅s equitatiu de l’alumnat i enriquiria als barris, en donar prefer猫ncia a l’alumne la resid猫ncia del qual est脿 pr貌xima al centre educatiu.

Des de la Conselleria d’Educaci贸 van demanar als municipis grans amb possibilitats de zonificaci贸 que enviaren les seues propostes per a poder valorar-les i a partir d’ac铆 s’establiria la zonificaci贸 espec铆fica de cada municipi cara al decret d’admissi贸 de l’alumnat.

La proposta ha sigut aprovada per majoria, amb 20 vots a favor, cap en contra i dues abstencions i va ser proposada pels inspector d’educaci贸聽Vicent Dom茅nech i Roberto Valls, que de era l’煤nica que complia tots els requisits que marcava la Conselleria:

  • En cadascuna de les zones hi haja m茅s d’una escola
  • En totes les zones hi haja聽centres que triar en l铆nia en valenci脿 i en castell脿

Leave a Reply

Your email address will not be published.