fbpx

Diputaci贸 Castell贸 de la Plana Vila-real Almassora Benicarl贸 Borriana Vall d'Uix贸 Vinar貌s Onda Altres municipis

Sostenibilitat col路labora amb el Grup AU en un projecte educatiu sobre l’avifauna en parcs

Sostenibilitat col路labora amb el Grup AU en un projecte educatiu sobre l’avifauna en parcs

La regidora Sara Us贸 participa en una jornada d’observaci贸 en Rafalafena al costat d’alumnat del col路legi Tombatossals.

La Regidoria de Sostenibilitat Ambiental de l’Ajuntament de Castell贸 col路labora amb el Grup AU en un projecte educatiu per a con猫ixer l’avifauna de parcs i espais naturals municipals que implicar脿 a almenys 700 alumnes de Prim脿ria i Secund脿ria dels centres de Castell贸 que ho han sol路licitat. El projecte, segons les dades que maneja el Grup AU, inclou 30 eixides de les quals 20 es faran en parcs urbans com Rafalafena, Ribalta, Ge貌leg Royo i Boera i 10 al Mol铆 la Font.

La regidora Sara Us贸 ha destacat que aquesta proposta educativa “obre un munt d’expectatives curriculars lligades a les experi猫ncies d’ensenyament-aprenentatge”. En aquest sentit, des del Grup AU han subratllat que “Castell贸 gaudeix per se d’uns espais naturals excel路lents a l’hora de realitzar possibles intervencions, com s贸n els parcs de Rafalafena, Ge貌leg Royo, el parc Boera, Ribalta i altres espais com la Marjaleria i el Mol铆 la Font, tots ells s贸n ecosistemes molt rics en avifauna a l’abast de tot el m贸n”.

25 alumnes del CEIP Tombatossals van protagonitzar l’activitat proposada pel Grup AU en el parc de Rafalafena abans de les vacances escolars nadalenques. El monitor del Grup AU va agafar un gafarr贸 (Serinus serinus), ho van identificar en la guia de camp, van llegir el seu contingut i amb molta cura el monitor ho va datar (sobre la base del plomatge), el va sexar (era una femella) i li va prendre diferents mesures, incl貌s el pes amb una b脿scula digital. Els i les estudiants anotaven a la seua llibreta amb inter猫s les dades per a passar-los als seus companys.

El projecte combina els espais urbans amb les propostes curriculars que tenen les unitats escolars implicades. “La proposta 茅s una alternativa interessant des del curr铆culum ja que permet ampliar el camp de coneixements experimentant amb el que s’apr猫n. Una proposta molt efectiva perqu猫, a m茅s, es fa sobre els nostres parcs”, ha explicat Sara Us贸.

Aquest programa educatiu permet estimular a l’alumnat; fixar les bases i objectius de posteriors actuacions i estudis mediambientals; implicar interdisciplinariament als mestres; desenvolupar la conscienciaci贸 sobre els problemes ambientals; incitar a la participaci贸 activa i proporcionar eines d’estudi i d’acostament al mitj脿. “A m茅s, 茅s important que continuen mantenint els contactes amb les aus i amb la resta d’茅ssers vius de l’entorn perqu猫 aquesta relaci贸 siga de respecte”, han explicat des del Grup AU.

Leave a Reply

Your email address will not be published.