fbpx

Diputaci贸 Castell贸 de la Plana Vila-real Almassora Benicarl贸 Borriana Vall d'Uix贸 Vinar貌s Onda Altres municipis

Doctrina, adoctrinar… – L’opini贸 de Jordi T脿rrega

Doctrina, adoctrinar… – L’opini贸 de Jordi T脿rrega

Jordi T脿rrega i Sang眉esa 茅s portaveu de la comissi贸 sectorial socioeducativa de Comprom铆s per Castell贸

Doctrina: All貌 que 茅s objecte d’ensenyament. All貌 que 茅s tingut com a ver per un mestre, per una escola o per una esgl茅sia. Cos de principis religiosos. Cos de principis en alguna branca de coneixements…

Adoctrinar: Instruir alg煤 en alguna cosa. Fer entrar alg煤 en certes doctrines, en certes opinions…

Hi ha m茅s accepcions, tant de doctrina com d’adoctrinar, aquestes darreres setmanes per貌 hem sentit (o llegit) declaracions que utilitzen totes dues paraules i les seues derivades en un sentit molt concret: veritat absoluta, dogma, fer entrar… Sempre amb una c脿rrega pejorativa, negativa. I amb una intenci贸 molt concreta desacreditar l’ensenyament, els ensenyants, l’escola, el sistema educatiu en definitiva.

L’anomenat ‘Proc茅s catal脿’ est脿 resultant un factor de clarificaci贸 i definici贸 pol铆tica sorprenent. Les opinions generades (i vessades, sobretot per alguns) estan etiquetant clarament algunes opcions pol铆tiques. Ja es veu molt m茅s clar qui 茅s Dem貌crata (amb maj煤scula) i qui va de dem貌crata (amb min煤scula) per貌 en realitat 茅s un totalitari, un defensor radical del pensament 煤nic, que se sent legitimat a repartir credencials de democr脿cia, de la seua democr脿cia.

Populars, ciutadans i algun que altre socialista, afirmen que l’escola catalana adoctrina, que 茅s una f脿brica d’independentistes… Quina ignor脿ncia o quina mentida m茅s gran. Fins i tot el ministre d’exteriors afirma que no s’ensenya castell脿: mentider!!!

De la meua vida professional com a docent, la immensa majoria l’he passada a Catalunya. He fet classes a grups dif铆cils, de nouvinguts, de grups socialment desfavorits… I el que menys m’ha preocupat ha estat transmetre cap cos de principis, ni fer entrar ning煤 a certes opinions, us ho puc assegurar, ni ha estat el meu objectiu ni el dels meus caps (equips directius dels centres, inspecci贸 educativa o Departament d’Ensenyament). Ni s茅 de cap lloc on haja passat all貌 que molts afirmen que 茅s la norma.

No val tot! No es pot mentir i difamar per a obtenir r猫dit pol铆tic. Un pa铆s que no estima la seua escola, que no valora el seu sistema educatiu, est脿 condemnat a viure en la foscor, una porta oberta a les doctrines i els adoctrinaments, just el que diuen atacar.

No es pot insultar a tot el col路lectiu d’ensenyants impunement. Els mestres, el professorat, l’escola, el sistema educatiu, 茅s un motor de canvi social i de progr茅s. I si ho 茅s, no ho 茅s per dedicar-se a adoctrinar, res m茅s lluny de la realitat. L’escola mai canviar脿 el m贸n, per貌 canviar脿 les persones que han de canviar el m贸n. Els docents ens deixem la pell per educar en la difer猫ncia, en la diversitat, per ser inclusius, per fomentar la toler脿ncia, el sentit cr铆tic, per aconseguir que tothom tingui idees, les seues idees, fruit d’una reflexi贸 personal i de contrastar-les amb els altres.

Per acabar: no 茅s el mateix un mapa del domini ling眉铆stic del catal脿 que un mapa dels Pa茂sos Catalans, com tampoc ho 茅s un mapa del Imperio Espa帽ol que un mapa del espa帽ol en el mundo. O no? Qui no ho veu aix铆 茅s cec o no vol veure-ho. La ignor脿ncia 茅s molt agosarada. I tamb茅 hi ha gent molt malintencionada.

Leave a Reply

Your email address will not be published.