
Salomé Prada és senadora al Senat Nacional i regidora a l’Ajuntament de Castelló.
Castelló de la Plana és una ciutat que té tots els ingredients per ser una ciutat visitada per milers de turistes. Les nostres platges, el nostre clima, el nostre entorn natural, les nostres meravelloses Festes de la Magdalena, les desenes de proves i competicions esportives, incloses una Marató, la nostra gastronomia oferida a través de Restaurants de primer nivell, el nostre Grau, la nostra ciutat…tot este “còctel” fa que tinguem la millor base per desenvolupar un sector turístic de qualitat i que desestacionalitzar les estades a la nostra ciutat.
Just esta setmana, el Grup municipal popular amb la nostra portaveu Begoña Carrasco al capdavant, ens hem reunit amb l’Associació d’Empresaris i Entitats Esportives de les Platges de Castelló (ADEPLA), en la ronda de contactes que anem fent per conèixer les necessitats que precisen els qui treballen pel turisme a la ciutat. Estes reunions ens serveixen per a seguir defensant de la millor forma possible a un sector transcendental per a la nostra ciutat.
I dues qüestions de gran importància són les que abordem amb ADEPLA: una, la necessitat d’aconseguir desestacionalitzar el turisme, i la segona, la no necessitat de crear una taxa turística que només suposaria una trava per al sector. El que necessita qualsevol sector són impulsos i no obstacles a les seues finalitats. I és que si volem dinamitzar les nostres platges, posar en valor el nostre turisme de sol i banderes blaves, no és el moment de fer pagar taxes als turistes, és el moment d’aconseguir que vengen.
I una forma d’ajudar a crear més llocs de treball en el sector turístic, una forma d’impulsar-ho, és estudiar les seues necessitats i actuar sobre estes. Esta és la finalitat del Pla estratègic de turisme que el bipartit de l’Ajuntament de Castelló ha mantingut als llimbs, durant dos anys i mig, després del vergonyós plagi del Pla de Turisme del País Basc. Ara que ja s’està elaborant un nou Pla Turístic, ens alegra saber que les seues línies d’actuació reconeixen l’encert de les polítiques que va engegar el PP en posar el focus en la gastronomia, en els esports i les platges entre altres potencials locals.
Des del Grup municipal popular demanem que el Pla Estratègic de Turisme -que està elaborant la UJI-, prioritze la desestacionalització, perquè les empreses puguen contractar durant tot l’any. Conscients que si volem optar a un turisme de qualitat, encara queda molt per fer, començant per millorar les infraestructures que envolten a les nostres platges: millorar l’accés en transport públic, ampliar l’oferta hotelera -que dependrà del nou PGOU-, donar una solució a l’aeroclub, millores en il·luminació, clavegueram i un servei continuat de recollida d’escombraries que oferisca una imatge cuidada de les nostres platges.
No són temps doncs de generar problemes amb taxes absurdes, sinó que de trobar solucions, de buscar el millor futur per a la nostra ciutat, on el turisme té molt a dir. No hi ha temps a perdre, els empresaris del sector demanden solucions i el bipartit ha de començar a donar-les-hi. És moment d’aconseguir per a Castelló més i millor turisme.