fbpx

Diputació Castelló de la Plana Vila-real Almassora Benicarló Borriana Vall d'Uixó Vinaròs Onda Altres municipis

Castelló cerca el consens en la nova ordenança per a regular les tanques publicitàries

Castelló cerca el consens en la nova ordenança per a regular les tanques publicitàries

El regidor Rafa Simó convoca al sector per a presentar-los un primer esborrany i arreplegar les seues inquietuds i propostes.

L’Ajuntament de Castelló, a través de la Regidoria d’Ordenació del Territori, ha iniciat la redacció d’una nova ordenança que regule la instal·lació de tanques publicitàries i pose fi al descontrol dels últims anys. El regidor Rafa Simó ha reunit a les empreses del sector “amb l’objectiu de consensuar un document que ajude a superar els errors del passat i constribuïsca a asseure les bases d’una ordenança realista que regule el sector”.

Els tècnics de l’àrea de control urbanístic han elaborat un primer esborrany sobre el qual, ara, els empresaris faran les corresponents aportacions. Un document base que pretén regular la instal·lació de tanques, monopostes, lones en edificis, pintures en mitgeres, entre unes altres.

Quant a les ubicacions, la proposta de partida de l’Ajuntament de Castelló és prohibir la instal·lació d’aquest tipus d’elements publicitaris en l’avinguda Ferrandis Salvador, en l’avinguda Verge del Lledó, en el camí La Plana, en la Marjaleria, en el nucli històric i en el casc històric del segle XIX. En canvi sí que es permetran en les rondes de circumval·lació, l’avinguda del Mar, el camí Serradal, l’avinguda València, la carretera d’Almassora i l’avinguda Enrique Gimeno.

Del treball col·laboratiu amb les empreses del sector s’acabaran de definir altres aspectes com les característiques tècniques dels diferents suports, el nombre de tanques permès en funció de la superfície del terreny o la longitud de façana, la regulació de la seua instal·lació en funció del tipus de sòls, etcètera.

El regidor d’Ordenació de Territori, Rafa Simó, ha insistit que es tracta “d’una nova ordenança que solament mira al passat el just per a evitar els errors, que pretén ordenar el caos existent en l’actualitat i asseure les bases del tipus de ciutat que volem per als pròxims anys”. Simó ha subratllat la importància d’escoltar al sector, que puguen presentar les seues propostes “amb els únics límits d’ajustar-se a la legalitat i a alguns criteris que per a l’Ajuntament són bàsics, com la delimitació de zones que queden exemptes de la instal·lació de publicitat”.

D’aquesta primera reunió ja s’han arreplegat algunes propostes que s’incorporaran a l’ordenança i s’han emplaçat a una pròxima reunió per a seguir avançant en la seua redacció. L’edil Rafa Simó ha assenyalat que “ara és el moment de fer les propostes perquè l’ordenança complisca amb les expectatives de l’Ajuntament i del sector de la publicitat exterior”.

Leave a Reply

Your email address will not be published.