fbpx

Diputació Castelló de la Plana Vila-real Almassora Benicarló Borriana Vall d'Uixó Vinaròs Onda Altres municipis

Compromís porta a les corts una proposta per recuperar el descompte d’anada i tornada als trens de rodalia

Compromís porta a les corts una proposta per recuperar el descompte d’anada i tornada als trens de rodalia

La rebaixa es va suprimir fa just un any i ha suposat un enorme sobrecost pels usuaris de tren que es traslladen esporàdicament

“L’aposta pel transport públic menys contaminant i més sostenible ha de passar per augmentar les facilitats dels usuaris, més encara en moments econòmics de dificultat, com l’actual, en què aquest tipus de transport és l’únic al qual poden accedir moltes famílies “. Així ho ha manifestat la responsable d’Obres Públiques i Infraestructures del Grup Parlamentari Compromís a les Corts, Belén Bachero, que ha elevat una Proposició No de Llei davant la Cambra autonòmica perquè “s’inste Renfe a recuperar el descompte d’anada i tornada en els Rodalia del País Valencià, que es va suprimir fa just un any amb el nou model tarifari de Renfe “. Segons Bachero, l’eliminació d’aquests descomptes ha suposat un enorme sobrecost per a les persones que realitzen viatges esporàdics. “Hem de promocionar l’ús del transport públic, i considerem a més que la reducció del preu del anada i tornada en absolut és incompatible amb els abonaments mensuals i altres reduccions de preu existents”.

Bachero afegeix que, “a més, la reducció de preus és una manera de compensar i afavorir especialment als usuaris dels Rodalia de Castelló, que estan patint els inconvenients de la reducció de freqüència a causa de les obres del tercer carril”.

D’altra banda, respecte al bo mensual existent en els trens de Rodalia, la proposta de Bachero passa per augmentar la validesa dels 30 dies actuals a un any. “La idea és que un usuari que compre el bo mensual puga consumir el bitllet no només en 30 dies, sinó en tot un any. Això no suposaria cap pèrdua per a Renfe, però sí facilitaria que els usuaris amortitzaren el bitllet i afavoriria l’ús del transport públic”.

Finalment, a la Proposició No de Llei plantejada per Bachero, s’insta Renfe a “estudiar un altre tipus de rebaixes que servesquen per afavorir, incentivar i promocionar l’ús del transport públic, menys contaminant, més eficaç i més sostenible”. “Es tracta, en definitiva, de prioritzar a les persones i d’usar les infraestructures impulsades amb diners públics per a millorar la qualitat de vida de les persones en la mesura que siga possible”.

Leave a Reply

Your email address will not be published.