Diputació Castelló de la Plana Vila-real Almassora Benicarló Borriana Vall d'Uixó Vinaròs Onda Altres municipis

Estudis per a conèixer la realitat – L’opinió de Jordi Tàrrega

Estudis per a conèixer la realitat – L’opinió de Jordi Tàrrega

Jordi Tàrrega i Sangüesa és membre de la comissió sectorial socioeducativa de Compromís per Castelló.

“Amb la finalitat de realitzar una actuació adient, les persones responsables de la política municipal d’una ciutat hauran de tenir informació precisa sobre la situació i les necessitats dels seus habitants. En aquest sentit duran a terme estudis que mantindran actualitzats i faran públics i establiran canals permanents oberts a individus i col·lectius que permetin formular propostes concretes i de política general. Tanmateix el municipi, en el procés de presa de decisions en qualsevol dels àmbits de la seva responsabilitat, tindrà present l’impacte educatiu i formatiu d’aquestes decisions.”

Continuem amb la Carta de Ciutats Educadores, i amb un altre punt, el 6, que ja és l’últim de l’apartat de “El dret a la ciutat educadora”.
Podem afirmar gairebé amb rotunditat que fins fa molt poc de temps, fins que arriba Compromís al Govern Local i es fa càrrec de la Regidoria d’Educació, amb Enric Porcar al front, no s’havia fet cap estudi rigorós sobre aquest camp, el de l’educació, o millor encara el de la ciutat educadora. És cert que va ser un estudi parcial, centrat només en alguns barris de la nostra ciutat (Sant Agustí, Sant Llorenç, El Barranquet i El Grau), dut a terme en novembre de 2017 i realitzat per l’empresa castellonenca Gestiona Cultura SLU – Món d’Animació per encàrrec de l’Ajuntament.

El camí cap a la Ciutat Educadora no té fi, no hi ha un punt d’arribada clarament definit, el que importa és el procés, el mateix camí, tots els passos que anem donant per ser, cada dia una miqueta més, una Ciutat Educadora.

Ja ens agradaria que aquest de novembre de 2017, no siga més que el primer d’una llarga sèrie d’estudis que ens ajuden a tindre una imatge clara de la nostra ciutat des d’un punt de vista sociocultural i socioeducatiu, l’aritmètica dels pressupostos municipals, dissortadament, no sempre ho permeten.
És del tot imprescindible comptar amb la informació precisa de les necessitats de la ciutadania, per tant aquest estudis es converteixen en una eina imprescindible per a poder polítiques eficaces, estudis que a més a més han de ser actualitzats periòdicament i fer-se públics de la manera més entenedora possible facilitant el feed-back amb la societat i els agents socials implicats.

El que és més important però, és que l’Ajuntament com a ens, tots els membres de la corporació local com a persones, i els diversos grups polítics als quals aquestes persones pertanyen com a organitzacions, tinguen present l’impacte educatiu de totes les seues decisions, però no després d’haver-les pres, sinó abans de la presa de decisions i en tots els àmbits de responsabilitat de la política local, siguen o no competència municipal en sentit estricte.
Queda molt per fer, molt, només estem a l’inici del camí, però quan ja hem fet algun pas, ja hem deixat una part del camí enrere, hem començat a avançar. En aquest camí no es pot retrocedir, pel que hem de vetllar ara és per a què la crisi (encara no hem eixit d’una i ja estem en una altra de nova) i les seues conseqüències no ens facen quedar-nos parats. Poc a poc, però avançant, fent camí…

Leave a Reply

Your email address will not be published.