fbpx

Diputaci贸 Castell贸 de la Plana Vila-real Almassora Benicarl贸 Borriana Vall d'Uix贸 Vinar貌s Onda Altres municipis

La Diputaci贸 invertir脿 en consum de celemenules, tomaca de penjar, carofa i oli aut貌ctons.

La Diputaci贸 invertir脿 en consum de celemenules, tomaca de penjar, carofa i oli aut貌ctons.

El Ple aprova dem脿 els comptes que incideixen en el desenvolupament rural per a multiplicar les oportunitats dels pobles

El Govern Provincial de Castell贸 ratificar脿 mat铆 amb l’aprovaci贸 en el Ple dels pressupostos 2016 la seua aposta pel consum de productes aut貌ctons com a generador de noves oportunitats econ貌miques, de desenvolupament i de creaci贸 d’ocupaci贸 en els municipis de la prov铆ncia. Aix铆, la Diputaci贸 destinar脿 324.150 euros del seu pressupost de Desenvolupament Rural espec铆ficament a multiplicar les oportunitats econ貌miques dels municipis de Castell贸 a trav茅s de l’augment del consum de productes aut貌ctons.
[pullquote align=”right” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Roig: 鈥淓n 2016 l’objectiu 茅s duplicar els productes de Castell贸 Ruta de Sabor i impulsar notablement la seua comercialitzaci贸鈥漑/pullquote]
El diputat de Desenvolupament Rural, Pablo Roig, ha anunciat que 鈥渓’objectiu d’aquesta aposta inversora 茅s aconseguir la consolidaci贸 de la marca de productes Castell贸 Ruta de Sabor com el gran instrument que 茅s perqu猫 els productes de Castell贸 s’embenen m茅s i millor, amb les oportunitats que a莽貌 suposa per als nostres pobles. Amb aquest pressupost ens plantegem, com a m铆nim, duplicar els productes que estan en la marca, ara entorn de 60, a m茅s de donar un fort impuls a la comercialitzaci贸 dels mateixos鈥.

En aqueix sentit, Roig ha assenyalat que 鈥渋nvertim m茅s en els nostres productes perqu猫 creiem en les seues possibilitats com a vertebradors de noves oportunitats per als ciutadans de Castell贸, des de la perspectiva de desenvolupament rural i tur铆stica鈥.

Entre les noves partides incloses en els pressupostos i referides a la marca Castell贸 Ruta de Sabor es troba la col路laboraci贸 amb GASMA com a centre de reconegut prestigi en l’脿mbit gastron貌mic, a m茅s de la participaci贸 en diverses fires d’脿mbit nacional, i un notable increment destinat a les auditories a realitzar a empreses i productors per a la seua incorporaci贸 a la marca.

Un treball conjunt amb els pobles, productors i prescriptors
S贸n moltes les iniciatives que duu a terme la Diputaci贸 de Castell贸 per a fomentar el consum de productes aut貌ctons com a aposta per consolidar ocupaci贸 i poblaci贸 en els municipis de la prov铆ncia, ja que la instituci贸 concep els productes aut貌ctons com un dels recursos m茅s importants amb els quals explica l’interior de la prov铆ncia per al seu desenvolupament, al costat de la seua riquesa natural i patrimonial.

脡s per a莽貌 que la instituci贸 treballa conjuntament tant amb les associacions productores i professionals dels diferents 脿mbits, com amb ajuntaments per a la promoci贸 dels seus productes, com amb prescriptors tals com hostelers, xefs de prestigi i punts de venda.

鈥淗em aconseguit que els productes de Castell贸 Ruta de Sabor estiguen presents en grans plataformes comercials per a millorar la seua visibilitat i facilitar la seua venda en la prov铆ncia de Castell贸, hem coordinat totes les jornades gastron貌miques i iniciatives tur铆stiques que giren entorn de la posada en valor dels nostres productes. Impulsem un intens calendari de fires comercials i cert脿mens agroramaders que mantenen l’activitat de venda de productes en els nostres pobles tot l’any. Tamb茅 ajudem als pobles a recrear a trav茅s de jornades culturals i tur铆stiques els usos i tradicions del municipi relacionats amb els seus productes. Per貌 les oportunitats s贸n moltes m茅s i no anem a malgastar ni una d’elles per a ajudar al fet que siguen m茅s castellonencs els que troben treball en el seu poble durant tot l’any鈥.
Inversi贸 directa a millorar posicionament de producte
El treball de la Diputaci贸 per millorar el posicionament dels productes de Castell贸 s’inclouen fires espec铆fiques o tur铆stiques de productes agroalimentaris especialment representatius dels municipis, com per exemple Benicarl贸 (carxofa), Nules (clemenules), Alcal脿 de Xivert (tomaca de penjar) i Altura (oli), entre unes altres.
A m茅s, cal assenyalar que l’脿rea de Desenvolupament Turisme treballa de forma coordinada amb el Patronat Provincial de Turisme per a seguir impulsant la implantaci贸 del turisme gastron貌mic en els municipis de la prov铆ncia a trav茅s de quasi una trentena de jornades gastron貌miques i multitud de fires comercials en les quals el producte agroalimentari de Castell贸 茅s el protagonista.

.

Leave a Reply

Your email address will not be published.