fbpx

Diputació Castelló de la Plana Vila-real Almassora Benicarló Borriana Vall d'Uixó Vinaròs Onda Altres municipis

L’Estat no recupera el tren Alvia Vinaròs-Madrid després de les obres del tercer fil

L’Estat no recupera el tren Alvia Vinaròs-Madrid després de les obres del tercer fil

La coalició Compromís demana saber el calendari d’obres del tercer fil des de Castelló cap al nord.

Els senadors de Compromís, Carles Mulet i Jordi Navarrete, han denunciat la minva en el servei que ha suposat per als veïns del Maestrat l’obra del tercer fil que uneix València amb Castelló. “Amb l’obra es va eliminar el tren Alvia que comunicava el Maestrat amb Madrid i que sortia de bon matí des de Vinaròs”, denuncia el senador per Castelló, Jordi Navarrete.

En una resposta parlamentària, el Govern assenyala a Compromís que les obres que l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (ADIF) realitza a la línia València-Castelló són “per permetre l’arribada de l’alta velocitat a aquesta última i, posteriorment al corredor mediterrani, té com a conseqüència directa la reducció de capacitat de circulació dels serveis ferroviaris, amb diferents graus d’intensitat segons l’avanç de les obres”, el que per Navarrete “suposa la més nefasta de les respostes esperables i és que, com ens temíem i ens deien, el tercer fil no fa més que empitjorar el servei i genera afectacions als diferents serveis ferroviaris ja de per si escassos al nord de les comarques castellonenques”.

En la resposta a la pregunta per la desaparició de l’Alvia amb sortida des de Vinaròs, el Govern utilitza eufemismes com “equilibrar els diferents productes que circulen per aquestes infraestructures”, o que “Renfe va determinar un pla alternatiu de transport (PAT), de manera que van passar a prestar-se mitjançant la combinació del trajecte Madrid-València, transbordant a serveis del Corredor Mediterrani per fer el trajecte València-Castelló. Per a això, es van generar diversos enllaços de trens AVE Madrid-València amb trens del Corredor Mediterrani”. És a dir que en comptes de l’Alvia els usuaris es veuen obligats a agafar un regional o altres trens que els permeten arribar a un AVE a València, amb les consegüents molèsties i preus superiors.

El dia 25 d’octubre de 2015 es va recuperar una connexió directa entre Madrid i Castelló, ja que les condicions de l’obra ho permetien, servei que segueix prestant-se en l’actualitat. “Però res diuen en canvi del tren Alvia, que s’ha suprimit. Aquest és el tracte del Govern de Rajoy i l’arribada de les millores en connectivitat de les poblacions turístiques del Maestrat com Vinaròs, Benicarló-Peníscola i sud de Tarragona que deien alguns. Molt lamentable”, afegeix Navarrete.

Petició d’informació
Compromís va a realitzar a més una petició d’informació i informes sobre el desplegament del tercer fil fins a Catalunya, el seu calendari d’obres i noves afeccions tant per les obres com posteriorment a la circulació de trens de mercaderies i passatgers, “ja que la realitat està desmentint als que defensaven el nyap del tercer fil, que ha propiciat -pel moment- una millor connexió a pseudoaltavelocidad (pseodoAVE) per a Castelló capital, però ha reduït trens al nord, perjudicant els drets, comoditat i serveis de la gent”.

Leave a Reply

Your email address will not be published.