fbpx

Diputació Castelló de la Plana Vila-real Almassora Benicarló Borriana Vall d'Uixó Vinaròs Onda Altres municipis

Els ciutadans gastaran 183 euros de mitjana este Black Friday

Els ciutadans gastaran 183 euros de mitjana este Black Friday

Un 85% dels enquestats afirma que comprarà alguna cosa durant el pròxim Black Friday; especialment entre els joves de 18 a 35 que el 90% declaren que compren alguna cosa.

Com cada any, l’últim divendres de novembre inaugura la temporada de campanya de nadal amb l’inici del Black Friday. Sens dubte, un moment clau i important per a les marques, que porten mesos preparant les seves campanyes. No obstant això, la concentració d’ofertes i la por a l’increment de preus han propiciat que cada vegada més marques s’avancin a la cita. Black Friday sempre s’ha distingit per ser l’oportunitat perfecta d’aconseguir productes amb descomptes majors que en plena campanya de nadal, aconseguint fins a un 80% de descompte.

Avui dia, un 70% d’espanyols esperen Black Friday per a comprar eixos productes que ja tenien localitzats i per a avançar-se als regals de nadal, tal com confirma l’últim Estudi ‘Hàbits de Compra a Espanya Black Friday 2022’ realitzat per l’agència especialitzada en marketplaces del Grup Viko, Tandem Up, la qual afirma que, un 43% d’espanyols comprarà els seus regals de nadal este pròxim 25 de Novembre.

Segons Nuria Castro, Chief Strategy Officer de Tandem Up: ” Encara que esta data ja està consolidada com un moment de consum clau, ha de cobrar més rellevància en la nostra estratègia de negoci, ja que estem veient com este esdeveniment atreu cada vegada més un percentatge major de compres nadalenques. Al que afegeix: Encara sent una campanya d’ofertes i preus rebaixats, l’important és preparar una estratègia de marca i posicionament en marketplaces, que ha demostrat ser el principal canal de vendes en esta data. Si el que es busca és explotar al màxim el potencial del Black Friday, els marketplaces han de formar part de l’estratègia de negoci, i pensar encara que esta data solament com un esdeveniment aïllat de promocions, és un error.”

Despesa mitjana i canals de compra

Malgrat que els costos s’han disparat i baixar el preu de venda no és una tasca senzilla, es preveu que un 85% dels enquestats compri alguna cosa durant el pròxim Black Friday; especialment entre els joves de 18 a 35 que el 90% declaren que compren alguna cosa. La despesa de compra es preveu de 183€ en mitjana, molt similar entre homes i dones (186€ vs 180€ respectivament). Entre els rangs d’edat, no hi ha diferències significatives entre els targets, per la qual cosa tots gastaran de manera molt similar a la mitjana.

Quant al canal de compra, el canal digital continua sent l’opció preferida entre la majoria de consumidors, un 68% efectuarà les seves compres via en línia i un 32% presencialment. Destacar que només els majors de 55 anys compraran més offline.

Categories més demandades

Les categories amb més intenció de compra enguany en el Black Friday són: tecnologia, moda i llar. La tecnologia se situa en primera posició amb un 44%, especialment entre el target masculí (53% homes i 32% dones). Encara que molt seguit de la categoria de moda que no es queda enrere (42%) i especialment entre els més joves d’entre 18 i 34 anys en un 51%. Núria Castro, Chief Strategy Officer de Tandem Up afirma que: “No deixa de sorprendre’ns veure com a noves categories de producte aposten per esta tendència, arribant fins i tot a desenvolupar edicions de producte específicament per a Black Friday, o testant mercat per a aprofitar la tracció de vendes aglutinada de la data. Nutrició, productes per a mascotes o cosmètica entre altres, són sectors que també aposten pel posicionament que poden obtenir com a marca més enllà del resultat obtingut en vendes durant este Black Friday.”

Els marketplaces, els reis del Black Friday

De fet, respecte a la despesa en moda, es preveu que la despesa mitjana serà de 124€ per persona i que 6 de cada 10 potencials compres en marketplaces seran d’este sector. A més, enguany els marketplaces es consagren com el canal més popular (72%), seguit de les webs de les principals marques (41%) i de les botigues físiques o grans magatzems (38%).

Quant als marketplace preferits dels internautes per a este Black Friday, Amazon continua sent el favorit amb molta diferència (91%), seguit des de lluny del Corte Inglés (33%) i Aliexpress (32%).

La influència en el procés de compra

Les pàgines web de les botigues i marques es consagren com el canal més emprat per a assabentar-se de les promocions de Black Friday (47%), seguit de prop per la publicitat en internet (37%). No obstant això, enguany, el canal més influent per a les compres en Black Friday són: les xarxes socials (43%), influint més a les dones que als homes.

Estos factors potencien les previsions de compra entre els més joves, un 45% d’este target diu que farà més compres en comparació a l’any passat.

Leave a Reply

Your email address will not be published.