fbpx

Diputaci贸 Castell贸 de la Plana Vila-real Almassora Benicarl贸 Borriana Vall d'Uix贸 Vinar貌s Onda Altres municipis

Els ciutadans gastaran 183 euros de mitjana este Black Friday

Els ciutadans gastaran 183 euros de mitjana este Black Friday

Un 85% dels enquestats afirma que comprar脿 alguna cosa durant el pr貌xim Black Friday; especialment entre els joves de 18 a 35 que el 90% declaren que compren alguna cosa.

Com cada any, l’煤ltim divendres de novembre inaugura la temporada de campanya de nadal amb l’inici del聽Black聽Friday. Sens dubte, un moment clau i important per a les marques, que porten mesos preparant les seves campanyes. No obstant aix貌, la concentraci贸 d’ofertes i la por a l’increment de preus han propiciat que cada vegada m茅s marques s’avancin a la cita.聽Black聽Friday聽sempre s’ha distingit per ser l’oportunitat perfecta d’aconseguir productes amb descomptes majors que en plena campanya de nadal, aconseguint fins a un 80% de descompte.

Avui dia, un 70% d’espanyols esperen Black Friday per a comprar eixos productes que ja tenien localitzats i per a avan莽ar-se als regals de nadal, tal com confirma l’煤ltim Estudi ‘H脿bits de Compra a Espanya Black Friday 2022’ realitzat per l’ag猫ncia especialitzada en marketplaces del Grup Viko, Tandem Up, la qual afirma que, un 43% d’espanyols comprar脿 els seus regals de nadal este pr貌xim 25 de Novembre.

Segons Nuria Castro, Chief Strategy Officer de Tandem Up: ” Encara que esta data ja est脿 consolidada com un moment de consum clau, ha de cobrar m茅s rellev脿ncia en la nostra estrat猫gia de negoci, ja que estem veient com este esdeveniment atreu cada vegada m茅s un percentatge major de compres nadalenques. Al que afegeix: Encara sent una campanya d’ofertes i preus rebaixats, l’important 茅s preparar una estrat猫gia de marca i posicionament en marketplaces, que ha demostrat ser el principal canal de vendes en esta data. Si el que es busca 茅s explotar al m脿xim el potencial del Black Friday, els marketplaces han de formar part de l’estrat猫gia de negoci, i pensar encara que esta data solament com un esdeveniment a茂llat de promocions, 茅s un error.”

Despesa mitjana i canals de compra

Malgrat que els costos s’han disparat i baixar el preu de venda no 茅s una tasca senzilla, es preveu que un 85% dels enquestats compri alguna cosa durant el pr貌xim聽Black聽Friday; especialment entre els joves de 18 a 35 que el 90% declaren que compren alguna cosa. La despesa de compra es preveu de 183鈧 en mitjana, molt similar entre homes i dones (186鈧爒s聽180鈧 respectivament). Entre els rangs d’edat, no hi ha difer猫ncies significatives entre els聽targets, per la qual cosa tots gastaran de manera molt similar a la mitjana.

Quant al canal de compra, el canal digital continua sent l’opci贸 preferida entre la majoria de consumidors, un 68% efectuar脿 les seves compres via en l铆nia i un 32% presencialment. Destacar que nom茅s els majors de 55 anys compraran m茅s offline.

Categories m茅s demandades

Les categories amb m茅s intenci贸 de compra enguany en el Black Friday s贸n: tecnologia, moda i llar. La tecnologia se situa en primera posici贸 amb un 44%, especialment entre el target mascul铆 (53% homes i 32% dones). Encara que molt seguit de la categoria de moda que no es queda enrere (42%) i especialment entre els m茅s joves d’entre 18 i 34 anys en un 51%. N煤ria Castro, Chief Strategy Officer de Tandem Up afirma que: “No deixa de sorprendre’ns veure com a noves categories de producte aposten per esta tend猫ncia, arribant fins i tot a desenvolupar edicions de producte espec铆ficament per a Black Friday, o testant mercat per a aprofitar la tracci贸 de vendes aglutinada de la data. Nutrici贸, productes per a mascotes o cosm猫tica entre altres, s贸n sectors que tamb茅 aposten pel posicionament que poden obtenir com a marca m茅s enll脿 del resultat obtingut en vendes durant este Black Friday.”

Els聽marketplaces, els reis del聽Black聽Friday

De fet, respecte a la despesa en moda, es preveu que la despesa mitjana ser脿 de 124鈧 per persona i que 6 de cada 10 potencials compres en marketplaces seran d’este sector. A m茅s, enguany els marketplaces es consagren com el canal m茅s popular (72%), seguit de les webs de les principals marques (41%) i de les botigues f铆siques o grans magatzems (38%).

Quant als marketplace preferits dels internautes per a este Black Friday, Amazon continua sent el favorit amb molta difer猫ncia (91%), seguit des de lluny del Corte Ingl茅s (33%) i Aliexpress (32%).

La influ猫ncia en el proc茅s de compra

Les p脿gines web de les botigues i marques es consagren com el canal m茅s emprat per a assabentar-se de les promocions de聽Black聽Friday聽(47%), seguit de prop per la publicitat en internet (37%). No obstant aix貌, enguany, el canal m茅s influent per a les compres en聽Black聽Friday聽s贸n: les xarxes socials (43%), influint m茅s a les dones que als homes.

Estos factors potencien les previsions de compra entre els m茅s joves, un 45% d’este target diu que far脿 m茅s compres en comparaci贸 a l’any passat.

Leave a Reply

Your email address will not be published.