fbpx

Diputació Castelló de la Plana Vila-real Almassora Benicarló Borriana Vall d'Uixó Vinaròs Onda Altres municipis

Almassora adapta al model europeu 250 targetes d’estacionament per a persones amb mobilitat reduïda

Almassora adapta al model europeu 250 targetes d’estacionament per a persones amb mobilitat reduïda

Els nous documents són vàlids en tot el territori comunitari i tenen un xip identificatiu que els fa més segurs.

Els Serveis Socials de l’Ajuntament d’Almassora han renovat 250 targetes d’estacionament per a persones amb mobilitat reduïda des de principis de 2017. Els documents s’han realitzat sota les directrius europees i, per tant, són vàlids en els països membres. Les noves targetes tenen un xip identificatiu que dificulta la seua falsificació i les fa més segures i, a més, incorporen tota la informació escrita en sistema braille.

En l’últim any el consistori ha aconseguit agilitzar els tràmits per a la concessió d’este tipus d’acreditacions, la sol·licitud de les quals es resol en una mitjana de dues setmanes. Per a l’edil de Serveis Socials, Diana Belliure, “la celeritat és important en estos casos, ja que les persones que requereixen este servei no poden esperar ni, en molts casos, fer una vida normal si es veuen forçats a fer desplaçaments llargs”.

Així doncs, el departament que dirigeix Belliure, ha donat eixida a les 250 sol·licituds rebudes per a la modernització de les targetes, encara que encara queden 60 titulars per formalitzar el tràmit. Per a completar el procés, els usuaris han de dirigir-se a les oficines de Serveis Socials, on els funcionaris municipals els sol·licitaran el certificat mèdic de discapacitat, dues fotografies de carnet i el Document Nacional d’Identitat (DNI).

Les targetes poden ser utilitzades per persones amb mobilitat reduïda o amb deficiències visuals i tenen una validesa de 10 anys si estan classificades com a permanents, encara que el consistori també tramita acreditacions temporals. Les sol·licituds de noves acreditacions, de les quals l’Ajuntament d’Almassora n’ha concedit 30 durant 2017, han de realitzar en el SIAC o en el mateix departament.

Cal recordar que esta renovació es fa sobre la base del model que regula el Consell en el Decret 72/2016 del 10 de juny. Per açò, el gener de 2017, un decret d’Alcaldia va ordenar la substitució de tots els documents existents perquè les acreditacions municipals s’adaptaren al nou format oficial.

Leave a Reply

Your email address will not be published.