fbpx

Diputaci贸 Castell贸 de la Plana Vila-real Almassora Benicarl贸 Borriana Vall d'Uix贸 Vinar貌s Onda Altres municipis

Borriana augmenta fins als sis quil貌metres els carrers amb la limitaci贸 de Zona 30

Borriana augmenta fins als sis quil貌metres els carrers amb la limitaci贸 de Zona 30

La regidoria d’Urbanisme explica que 鈥渓’objectiu 茅s tant l’augment de la seguretat com la recuperaci贸 d’espais i vies p煤bliques per a l’煤s de ciclistes i vianants鈥.

La igualtat de drets entre conductors de vehicles i aquelles persones que decideixen realitzar els seus trajectes per la ciutat de Borriana amb bici o caminant 茅s un dels principals objectius de l’煤ltima iniciativa de la regidoria d’Urbanisme de la ciutat. I per a aix貌, una de les noves incorporacions al conjunt del casc hist貌ric 茅s la limitaci贸 de la velocitat de circulaci贸 de vehicles a 30 quil貌metres per hora, en el que es coneix i es fa visible com a Zones 30. Aix铆 ho ha explicat el regidor de l’脿rea Bruno Arnandis, qui ha volgut afegir que 鈥渁mb aquesta nova llista de zones i carrers en les quals no es podr脿 circular a m茅s de 30 quil貌metres per hora, aconseguim els m茅s de 50.000 metres quadrats, cinc hect脿rees, d’脿rea de restricci贸, la qual cosa vindria a equivaldre a uns sis quil貌metres lineals鈥.

A m茅s, Arnandis ja ha avan莽at que 鈥渁 m茅s de la senyalitzaci贸 que ja s’ha col路locat en cadascun dels carrers i vies a les quals afecta la mesura, en les pr貌ximes setmanes es realitzaran campanyes de conscienciaci贸 i informaci贸 tant per a conductors com para vianants, perqu猫 tots entenguen que es tracta d’afavorir la prefer猫ncia de pas de les persones que van caminant o amb bicicleta, sense haver de rec贸rrer a sancions鈥.

Segons ha detallat el mateix Arnandis despr茅s de comprovar que la instal路laci贸 de la senyalitzaci贸 est脿 finalitzada, 鈥渆xisteix un doble objectiu amb aquesta nova zonificaci贸, ja que d’una banda sumem mecanismes per a afavorir el pas cap a una economia de baix nivell d’emissi贸 de carboni, i per una altra, apostem decididament pel foment d’una mobilitat urbana sostenible donant prefer猫ncia a les persones que van a peu鈥.

S贸n solament alguns dels beneficis que es busquen amb la implementaci贸 de les zones 30 en bona part dels carrers del conjunt hist貌ric de la ciutat, malgrat que com s’assenyala en els informes que aconsellen l’aplicaci贸 d’aquestes limitacions, tamb茅 s’inclouen beneficis futurs com 鈥渄onar major protagonisme als vianants afavorint la trobada social i un repartiment m茅s equitatiu de l’espai p煤blic, evitar el tr脿fic pesat, incrementar la seguretat vial gr脿cies a la limitaci贸 de velocitat, o la reducci贸 tant de la contaminaci贸 pel descens d’intensitat i velocitat dels vehicles, com del consum de combustible鈥, tal com ha recordat Arnandis.

Leave a Reply

Your email address will not be published.