fbpx

Diputació Castelló de la Plana Vila-real Almassora Benicarló Borriana Vall d'Uixó Vinaròs Onda Altres municipis

Borriana segueix innovant en les seues metodologies educatives amb la participació en el projecte Erasmus+

Borriana segueix innovant en les seues metodologies educatives amb la participació en el projecte Erasmus+

Cinc centres de Primària i Secundària de la ciutat presenten al costat de l’Alcaldessa i Regidora d’Educació, Maria Josep Safont, els diferents programes i iniciatives desenvolupades a nivell europeu.

El Saló de Plenaris de l’Ajuntament de Borriana acull hui dijous la I Jornada Erasmus+ de la ciutat en la qual els diferents centres educatius de secundària de la capital de la Plana Baixa presentaran amb tot detall i de forma pública els diferents projectes en els quals participen a nivell europeu.

L’Alcaldessa i Regidora d’Educació, Maria Josep Safont, s’ha reunit amb les direccions de l’IES Columbretes, Villa Fàtima, Salesians, Jaume I i Llombai per tal d’informar sobre la jornada del dijous a la vesprada i donar algunes pinzellades sobre els projectes que ja han dut a terme i que es detallaran amb exposicions individualitzades de cadascun dels instituts. Ha sigut Safont qui ha començat explicant que “el dia 30 de Novembre es commemora la jornada de les Ciutats Educadores a la qual Borriana s’ha sumat enguany i que en este cas és el marc perfecte per a la celebració d’esta I Jornada Erasmus+, ja que donarem a conèixer els programes que cadascun dels centres desenvolupa i té dissenyats per a la participació en este procés de renovació i innovació educativa”. Safont ha volgut “agrair especialment a Irene Monsonís que haja coordinat des del primer moment la celebració de la Jornada així com als cinc centres participants per la seua implicació i ganes de mostrar els seus projectes a la resta de la comunitat educativa”.

Finalment ha convidat a “fer una reflexió sobre la transversalitat de l’educació, i com a exemples com el 25-N o els projectes d’Educació Viària són el reflex de com la globalitat d’una ciutat també és el millor recurs educatiu per als i les joves”. A continuació, cadascun dels centres ha explicat en línies generals els projectes que durant la vesprada del dijous es detallaran en la Jornada Erasmus+. Des del Centre Salesià, Pasqual Felip ha explicat que “donem una especial importància a l’aprenentatge d’idiomes per això parlarem sobre el projecte de mobilització de fins a nou dels nostres professors fins al Regne Unit per a seguir enriquint-se i adoptant algunes de les metodologies amb les quals allí es treballa”.

Des de l’IES Llombai, Ana Ballester ha explicat que “ja fa anys que estem presents en Europa amb els intercanvis, i centrem el nostre projecte en la F. P. Dual, amb fins a tres mobilitats del professorat fins a Alemanya, i també de 14 alumnes que participen en un taller mecànic també a Alemanya, per a així posar en pràctica l’aprenentatge i sumar-nos al projecte Erasmus+”. Per part del Villa Fátima, Javier Cantos ha comentat que “serà el nostre primer any amb un projecte K-2, a través de les Associacions Estratègiques de Centres Europeus de països com Eslovènia i Bulgària, amb el viatge d’una quinzena d’alumnes per a, en el nostre cas, avançar en el concepte de detecció i prevenció de l’assetjament escolar”. Seguidament, Mari Carmen Usó de l’IES Jaume I ha comentat que “en el nostre centre ja hem participat en iniciatives com el Comenius o diferents intercanvis, i centrarem el treball en l’emprenedoria amb la creació per part de l’alumnat d’una miniempresa”. Al seu costat, l’alumna del mateix centre, Carla Martínez comentava que “és la nostra primera participació en este tipus d’iniciatives, i pel que veig entre els meus companys i companyes hi ha moltes ganes i estem molt il·lusionades amb el treball que realitzarem amb gent de Lituània, Polònia, Itàlia o França, per la qual cosa volem agrair l’aportació i beneficis que ens suposa tenir l’oportunitat de formar part del projecte”. Finalment, des de les Illes Columbretes, Marisa Canseco i Marta Marín han detallat que “participem per primera vegada amb un projecte K-1 en el qual tindrem l’oportunitat de la mobilitat de tres professionals fins al Regne Unit i Holanda, que amb el treball de “job-shadowing” podran conèixer i implementar noves formes i metodologies educatives”.

Leave a Reply

Your email address will not be published.