fbpx

Diputació Castelló de la Plana Vila-real Almassora Benicarló Borriana Vall d'Uixó Vinaròs Onda Altres municipis

Castelló bat el rècord històric de viatgers de bus i TRAM amb més de 6,5 milions d’usuaris en un any

Castelló bat el rècord històric de viatgers de bus i TRAM amb més de 6,5 milions d’usuaris en un any

L’alcaldessa, Amparo Marco, i la consellera de Vertebració del Territori, María José Salvador, ressalten l’esforç conjunt per a potenciar el transport públic en la capital.

Castelló ha batut en 2017 el rècord històric de passatgers de transport urbà en un any amb 6.587.938 usuaris en 2017. Una dada que confirma la tendència a l’alça de l’ús de la xarxa pública d’autobusos i el TRAM, que en els tres últims anys ha sumat 1,5 milions de viatgers més, coincidint amb les millores impulsades per l’Ajuntament de Castelló i la Conselleria d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori. Entre estes millores, destaca la creació de noves línies, inclosa la primera línia regular nocturna de bus, la millora de freqüències, la connexió sense transbords entre el Raval Universitari i la platja a través de la plataforma del TRAM, la millora de freqüències del TRAM, etcètera.

L’alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, i la consellera, María José Salvador, han presentat hui les dades que “avalen el cada vegada major ús del transport públic en la nostra ciutat i la seua consolidació com a alternativa real al vehicle privat en els desplaçaments urbans”, en paraules de la primera edil. Marco ha subratllat que este augment en l’ús del transport públic “ens encoratja per a seguir treballant per una mobilitat més sostenible, eficient i contribuïsca a millorar la qualitat ambiental de l’espai urbà”. La presentació del balanç anual d’ús del transport públic en la ciutat de Castelló també ha comptat amb la participació del regidor de Mobilitat, Rafa Simó, i el director general de Transports, Carlos Domingo.

La consellera ha ressaltat l’esforç per millorar el servei amb mesures com la creació de noves línies, inclosa la primera línia regular nocturna de bus, la millora de freqüències, els serveis especials en Nadal o Magdalena, la connexió sense transbords entre el Raval Universitari i la platja a través de la plataforma del TRAM, la millora de freqüències del TRAM, entre altres. “De forma conjunta, amb l’Ajuntament, apostem per un transport de qualitat perquè els ciutadans puguen anar deixant el cotxe a casa”.

Leave a Reply

Your email address will not be published.