fbpx

Diputació Castelló de la Plana Vila-real Almassora Benicarló Borriana Vall d'Uixó Vinaròs Onda Altres municipis

Castelló instal·la tauletes d’autoservei exprés per a certificats i volants d’empadronament

Castelló instal·la tauletes d’autoservei exprés per a certificats i volants d’empadronament

Els dispositius estan al Palau de la Festa per a facilitar i agilitzar les gestions i l’objectiu és ampliar-los a les tinències d’alcaldia.

L’Ajuntament de Castelló ha activat aquest estiu el servei d’emissió exprés de certificats i volants d’empadronament. Així, s’han instal·lat al Palau de la Festa, com a punt central d’atenció ciutadana, dos dispositius d’autoservei a través dels que els usuaris i usuàries poden obtindre aquests certificats.

La regidora d’Administració Electrònica i Innovació Digital, Monica Barabás, ha destacat que la instal·lació d’aquestes tauletes que milloren i agilitzen l’atenció ciutadana, “forma part dels avanços que estem donant per a digitalitzar la gestió municipal, de manera que es facilite a la ciutadania la realització de tràmits, i més ara en un context de pandèmia”. En aquesta línia, Barabás ha avançat que en els pròxims mesos aquests dispositius d’autoservei de certificats i volants d’empadronament exprés es col·locaran en les tinències d’alcaldia, per a facilitar així les gestions.

El regidor d’Atenció Ciutadana, Ignasi Garcia, per part seua, ha justificat la importància d’aquest servei perquè “l’Ajuntament de Castelló expedeix més de 10.000 volants d’empadronament anualment”. Per tant, la possibilitat d’obtindre aquest document amb més agilitat “ens permet donar una millor atenció”. Garcia també ha explicat que “aquest nou sistema automatitza l’expedició i és molt més ràpid”, de manera que “la ciutadania no ha de fer cues ni esperes innecessàries”.

Aquesta nova iniciativa se suma a altres accions posades en marxa en els últims mesos de manera coordinada entre les regidories d’Administració Electrònica i Innovació Digital i Atenció Ciutadana amb l’objectiu d’agilitzar els tràmits, reduir l’ús del paper i els temps d’espera i respectar les mesures preventives davant la covid-19. Entre elles, cal destacar un canal de Whatsapp (en el telèfon 666934000) a través del que es pot demanar cita prèvia amb l’Ajuntament o la instal·lació de tauletes biomètriques en la tinència d’alcaldia del districte Oest, com a projecte pilot, amb el qual es poden realitzar diversos tràmits.

Leave a Reply

Your email address will not be published.