fbpx

Diputaci贸 Castell贸 de la Plana Vila-real Almassora Benicarl贸 Borriana Vall d'Uix贸 Vinar貌s Onda Altres municipis

Castell贸 projecta 500.000 m2 de s貌l residencial per a ‘cosir’ els grups del districte Oest a la ciutat

Castell贸 projecta 500.000 m2 de s貌l residencial per a ‘cosir’ els grups del districte Oest a la ciutat

El regidor Rafa Sim贸 destaca la reserva de s貌l per a una zona verda al costat del Riu Sec a l’altura de la Universitat Jaume I

La zona Oest de la ciutat concentra la major part del s貌l que el futur Pla General de Castell贸 proposa classificar com urbanitzabe “amb l’objectiu de cosir els grups existents amb la ciutat consolidada” perqu猫 “茅s ac铆 on la ciutat ha crescut de forma m茅s desordenada i dispersa, creant grans buits que deixen trossos inconnexos i sense estructura urbana”, segons ha explicat el regidor d’Ordenaci贸 del Territori, Rafa Sim贸, en la reuni贸 del Pla General que ha abordat avui el planejament de la zona denominada Benadresa-Marrada-Grups carretera l’Alcora.

En aquest sentit, es delimiten prop de mig mili贸 de metres quadrats de s貌l residencial i altres 257.000 d’煤s terciari al llarg de la carretera l’Alcora fins a connectar amb les implantacions que existeixen pr貌ximes a l’autopista AP7. I tamb茅 es delimita un sector i xicotetes unitats d’execuci贸 per a completar la trama urbana als voltants del parc M猫rida i del grup Sant Lorenzo.

M茅s de 150 persones han assistit a aquesta reuni贸, celebrada en el Centre Urban, en la qual des de l’equip de Govern han participat el propi Rafa Sim贸; la portaveu del Govern i tinent d’Alcaldia del Districte Oest, Ver貌nica Ruiz, i el vicepresident de la Junta de Districte, l’edil Jos茅 Luis L贸pez. El p煤blic ha plantejat m茅s d’una vintena de q眉estions, entre consultes, propostes, suggeriments i problem脿tiques, amb preguntes sobre la dotaci贸 de servei de clavegueram en la quadra dels Cubos, que ha centrat consultes sobre la seua ampliaci贸, seguretat vial i velocitat de vehicles.

Tamb茅 s’ha plantejat preguntes sobre el futur de l’arbrat de l’avinguda Gimeno amb el desenvolupament del futur bulevard de la Plana projectat per la Conselleria de Vertebraci贸 del Territori; el futur de les edificacions existents en zones previstes com a urbanitzables; la volumetria de la zona residencial enfront d’Ord贸帽ez; l’acc茅s a urbanitzacions com La Choquera; el futur de la ronda de circumval路laci贸 i han plantejat fins a alternatives a aquesta ronda com la utilitzaci贸 del tra莽at de la nacional.

El coordinador de Desenvolupament de la Ciutat, Fernando Calduch, i la cap de Planejament Urban铆stic, Consuelo Leal, han informat els grans eixos del planejament urban铆stic projectat per a aquesta zona de la ciutat, que va des de l’avinguda Vila-real fins a les urbanitzacions de muntanya de la carretera l’Alcora i el l铆mit amb el seu terme municipal. Entre les propostes per a aquest 脿mbit, els t猫cnics municipals han destacat com a element important de la infraestructura verda una superf铆cie de parc lineal vorejant el llit del riu Sec a l’altura de la Universitat Jaume I. “Aquest parc proporcionaria, d’una banda, una possibilitat d’oci i esplai ciutad脿, una via de connexi贸 entre barris, alhora que un element de millora del paisatge urb脿”, segons han apuntat.

En aquest sentit, tamb茅 han destacat la zona d’espais d’inter猫s forestal existents en el l铆mit del terme municipal, espais que estan arreplegats com a tals en el Pla d’Acci贸 Territorial Forestal de la Comunitat Valenciana i quedarien classificats com a s貌l no urbanitzable protegit. Tamb茅 s’han referit a la “necessitat de mantenir i potenciar els valors paisatg铆stics d’aquesta zona, que est脿 inclosa en la unitat de paisatge denominada Paisatge de cultius de la Plana” recollida en l’Estudi de Paisatge del Pla General.

Quant a les urbanitzacions de muntanya de la carretera l’Alcora, es proposa mantenir amb car脿cter urb脿 les implantacions existents, delimitant solament en els casos que procedisca actuacions per a completar l’obertura de vials i zones verdes o per a la implantaci贸 de serveis urban铆stics. Una situaci贸 similar a la de Benadresa, on es mant茅 el nucli residencial existent amb un xicotet creixement en el l铆mit Nord i es preveu establir tipologies d’edificaci贸 que millor respecten el paisatge rural en el qual se situen.

Nou eix viari, bord de ciutat

Quant al sistema viari, l’actuaci贸 m茅s important 茅s la reserva de s貌l d’un vial que permetr脿 creuar la ciutat d’Est a Oest i que es convertir脿 en la nova vora de ciutat. El vial 茅s la prolongaci贸 del que naix en l’avinguda Chatellerault, continua en l’avinguda Borriana, parc de l’Oest i Jacinto Benavente i es proposa perllongar fins a connectar amb la carretera l’Alcora a l’altura de l’autopista AP7.

Com a suport del transport P煤blic i dels tr脿nsits per als vianants i ciclista es proposa l’adequaci贸 del tra莽at de l’avinguda Enrique Gimeno. Ambdues propostes han despertat inter猫s i en el cas del nou eix viari Aquest-Oest han preguntat sobre les opcions existents per a la seua execuci贸 donat l’inter猫s per a descongestionar la carretera l’Alcora i convertir-se en un eix per a distribuir el tr脿fic entre ambdues zones de la ciutat.

Finalment, quant al s貌l industrial, se suprimeix una part del s貌l urbanitzable industrial previst l’any 2000 i es delimita una actuaci贸 a茂llada que possibilite l’ampliaci贸 de les instal路lacions existents entre la quadra Giner i el cam铆 vell de *Ribesalbes.

Leave a Reply

Your email address will not be published.