fbpx

Diputació Castelló de la Plana Vila-real Almassora Benicarló Borriana Vall d'Uixó Vinaròs Onda Altres municipis

Castelló projecta una major integració dels grups perifèrics del Sud amb les vies urbanes

Castelló projecta una major integració dels grups perifèrics del Sud amb les vies urbanes

L’edil Rafa Simó destaca l’impuls a eixos ciclistes i per a vianants segurs perquè “viure en barris perifèrics no ha de significar viure aïllats de la ciutat”

El document-esborrador del Pla General proposa una major integració dels grups perifèrics del districte Sud amb les vies urbanes i les infraestructures de la ciutat consolidada. Aquesta és una de les principals propostes que s’han exposat avui en la reunió del procés participatiu en els barris sobre el Pla General que ha abordat el planejament de la zona denominada Estepar-connexió amb Almassora.

Es tracta de grups com Roquetes, Sant Andreu, Sant Bernard, Sant Francesc, La Unió, que es catalogarà com a sòl urbà, o el Grup Lourdes així com altres zones edificades en l’avinguda València, Gran Via i camins Pi Gros i Roquetes. En el plànol urbanístic, es preveu acabar les zones semiurbanitzades, proposant en alguns casos xicotetes ampliacions de l’àmbit urbà/urbanitzable aconseguint una vora de ciutat ordenada i integrada amb el paisatge.

Un exemple seria una ampliació de 8.600 metres quadrats del sòl d’ús terciari en el Grup Sant Andreu per a desenvolupar aquella infraestructura que demanden els veïns i que servirà per a completar la trama urbana. A més, també es dissenyen àmbits de minimització d’impactes dins del sòl no urbanitzable en els quals existeixen nuclis d’habitatge consolidat amb una certa densitat i compacitat. Sobre aquests nuclis es podran establir mesures que minimitzen el seu impacte territorial a través de la redacció de plans especials de minimització d’impactes.

El regidor d’Ordenació del Territori, Rafa Simó, també ha apuntat que aquesta major connexió no solament es planteja en l’urbanístic “sinó també amb el desenvolupament de diversos eixos ciclistes i per a vianants que garantisquen la connexió segura dels grups perifèrics amb el centre de la ciutat”. L’edil ha defensat que “viure en un barri perifèric no ha de significar viure aïllat de la ciutat i la proposta d’ordenació urbanística que plantegem en aquesta zona i en altres similars plasma aquesta voluntat de cosir i integrar als barris”.

La reunió ha comptat amb la participació de la regidora de l’Activitat Econòmica i Ocupació, Patricia Puerta i de la vicealcaldessa, Ali Brancal, a més del regidor d’Ordenació del Territori, Rafa Simó, el qual s’ha encarregat d’explicar als veïns dels diferents grups el nou Pla General.

D’aquesta manera, els veïns han preguntat els seus dubtes als tècnics i regidors sobre la nova ordenació. Així, han sorgit dubtes respecte als diferents usos del sòl industrial i sobre la decisió de fer urbanitzable certes zones i no altres. En aquest sentit, els tècnics han definit el seu procediment a l’hora d’urbanitzar tenint en compte la quantitat d’habitatges i la dispersió entre elles. A més, han puntualitzat que les cases en sòl no urbanitzable es podran mantenir i en certs casos disposaran dels serveis i infraestructures que necessiten.

Els veïns també han recordat la necessitat d’habilitar més zones verdes, com parcs per als xiquets, en els grups perifèrics. L’equip de l’ajuntament ha reiterat el seu desig d’augmentar i millorar aquestes dotacions, per la qual cosa en el Pla General ja es troben senyalitzades les zones dels Grups on podrien situar-se aquests espais verds.

Entre les propostes que integren el sistema viari d’aquesta zona, destaca el projecte per a convertir l’antiga nacional 340 en el bulevard de la Plana, potenciant el transport públic i la connexió per als vianants i ciclista de Nord a Sud del terme municipal i connectant-ho amb Almassora.

Un altre aspecte que ha volgut destacar el regidor d’Ordenació del Territori ha sigut el de la infraestructura verda. Un element important d’aquesta zona és la séquia Major, des del límit del terme municipal amb Almassora fins al Molí Casalduch. “No solament volem visibilitzar la seua existència sinó que en els plànols i en els plans considerem que és un element clau del nostre patrimoni històric i cultural que mereix ser conservat i protegit”.

Quant al sòl industrial i terciari, es consoliden aquests usos en la franja del territori entre la ronda Sud i l’accés Sud al Port i també en la franja compresa entre l’avinguda de València i el camí Pi Gros, atès que són zones amb programes ja en desenvolupament o amb edificacions consolidades quasi íntegrament. El Pla General solament planteja una zona de nova urbanització formada per tres àmbits discontinus que es classificaran com a ús industrial per a tancar la urbanització delimitada entre l’antiga N-340, la canalització del barranc de Fraga i les avingudes de València i Pi Gros.

Leave a Reply

Your email address will not be published.