fbpx

Diputació Castelló de la Plana Vila-real Almassora Benicarló Borriana Vall d'Uixó Vinaròs Onda Altres municipis

Diputació treballa al costat d’empresaris i municipis per a adaptar l’oferta turística provincial

Diputació treballa al costat d’empresaris i municipis per a adaptar l’oferta turística provincial

El Govern Provincial ‘prepara’ la província davant l’evolució del perfil del turista que arriba als municipis castellonencs.

La Diputació de Castelló treballa ja al costat d’empresaris del sector turístic i els municipis més turístics de la província en diverses iniciatives dirigides a adaptar de la millor forma possible l’oferta turística provincial al perfil de demanda del visitant internacional. Així, el Govern Provincial pretén amb açò ‘preparar’ de forma proactiva a la província davant la gradual evolució que està tenint el perfil del turista que arriba als municipis castellonencs, cada vegada amb més possibilitats que s’amplie el seu origen als diferents mercats internacionals.

Sense anar més lluny, cal recordar que aquest mateix divendres, Javier Moliner és reunió amb el president de la principal patronal d’empresaris turístic de Castelló, Ashotur. Al costat del vicepresident de Turisme, el president del Govern Provincial va estar analitzant amb Carlos Escorihuela les noves possibilitats que obri per a Castelló la nova línia de Ryanair amb Sofia i que forma es pot promocionar Castelló en aquest nou i emergent comprat emissor de turistes de l’Est d’Europa.

El vicepresident provincial de Turisme, Andrés Martínez, ha explicat que “l’entrada en operació de l’aeroport de Castelló suposa la principal oportunitat de desenvolupament turístic de la província, doncs fa possible l’obertura a nous mercats internacionals i augmenta l’aparició de nous turoperadors estrangers interessats a operar en la província. Fins ara era poc probable per a nosaltres que vinguera turista búlgar, alguna cosa que serà realitat a partir d’octubre, o incrementar exponencialment el turista britànic, com anem a aconseguir amb les línies regulars a Londres i Brístol. Castelló va a aprofitar totes i cadascuna de les oportunitats que se li òbriguen amb les portes d’entrada de turistes que tenim, la més internacional la de l’aeroport”.

En aqueix sentit, entre les principals oportunitats de la destinació provincial, el fet que Castelló siga una destinació no massificada i relativament nou per a molts mercats europeus és un valor que els intermediaris consideren positivament i que se sumisca al bon comportament de la marca Espanya com a destinació turística, presentant-se com a destinació segura enfront d’altres competidors internacionals.

“Cal tenir en compte que el turista estranger actualment representa només el 20% del total de viatgers i un 17% de les pernoctacions. Treballarem en col·laboració amb el sector i amb els municipis per a millorar aqueixes xifres sense deixar passar la millora del turisme nacional, que ara com ara suposa el 80% del total de viatgers”, ha indicat el vicepresident.

Leave a Reply

Your email address will not be published.