fbpx

Diputació Castelló de la Plana Vila-real Almassora Benicarló Borriana Vall d'Uixó Vinaròs Onda Altres municipis

Educació encomana un estudi diagnòstic en 4 barris de la ciutat per analitzar les seues necessitats socioeducatives

Educació encomana un estudi diagnòstic en 4 barris de la ciutat per analitzar les seues necessitats socioeducatives

Es vol identificar els agents clau que estan dinamitzant el barri per empoderar-los i contrarestar els factors no educatius que encara persisteixen.

L’Ajuntament de Castelló, a través de la Regidoria d’Educació que dirigeix Enric Porcar, realitzarà un estudi diagnòstic en quatre barris perifèrics de la ciutat. Este es desenvoluparà als barris Sant Agustí i Sant Marc, Sant Llorenç, Barranquet i el Grau de Castelló, els quals “hem cregut que és prioritari actuar i que cal determinar totes les possibilitats socioeducatives des de les edats infantils fins a les persones més majors per a construir ponts de civisme i de convivència”, tal com ha explicat Porcar.

L’any 2015 el Ple de l’Ajuntament de Castelló aprovà per unanimitat declarar Castelló com a ‘Ciutat Educadora’ i “des de llavors hem anat realitzant tot tipus de dinàmiques, d’activitats i propostes encaminades a què cada vegada Castelló siga una societat més educadora en tots els sentits”, subratlla Porcar. El regidor ha expressat que projectes com els Patis Oberts, els Camins Escolars, els valors de l’esport, propostes culturals, juvenils i d’oci, entre d’altres, són algunes de les accions que s’han anat potenciant perquè “al final es tracta de pensar en tota la ciutat des d’un punt de vista educatiu, i ara necessitem anar més enllà i intervenir d’una manera directa en aquells barris que més ho necessiten”.

L’estudi, que tracta d’analitzar tots els recursos i possibilitats que ja existeixen i que es podrien implantar en els quatre barris, pretén conéixer les accions que ens encaminen cap als valors positius de la igualtat d’oportunitats, la democràcia participativa i la convivència entre cultures, per tal de començar a connectar-los i potenciar una gran xarxa per transformar els barris. Es vol identificar als agents claus que estan dinamitzant el barri per empoderar-los i contrarestar els factors no educatius que encara persisteixen, com la violència, el racisme, la deterioració d’espais públics i una altra infinitat de reptes.

Per a això comptarà amb un equip de treball que recollirà les opinions dels centres d’ensenyament corresponents, i de la mateixa manera es consultarà l’aportació de la resta d’agents educadors com són les associacions, els clubs, les parts de les administracions que ja intervenen en els barris, i en general els col·lectius que formen part de cadascun d’estos.

Així mateix, el regidor Porcar ha declarat que “com diu eixa dita africana ‘per educar a un xiquet fa falta tota la tribu’ i és per això que necessitem saber tots els recursos, així com la implicació de totes les entitats, perquè l’educació siga un fenomen transversal per a Castelló”.

Leave a Reply

Your email address will not be published.