
L’alcalde de Vila-real, com a president de la Xarxa Valenciana de Ciutats Innovadors, José Benlloch, juntament amb l’edil d’Innovació, Mónica Mañas, i Francisco Negre, soci fundador de Globalis, va participar en la reunió del jurat dels Premis Globalis, que es lliuraran el pròxim 14 de desembre.
Els guardons, que concedeix la Fundació Globalis amb la col·laboració de l’Ajuntament de Vila-real, reconeixen la component d’innovació de joves empreses i els esforços per impulsar noves iniciatives empresarials.
Les empreses finalistes van exposar els seus projectes davant el jurat, que, a més de l’alcalde i Mañas, està format per el responsable del servei PROP de la Cambra de Comerç i responsable del Viver de Vila-real, Pilar Querol; Antoni Castelló en representació de la Càtedra d’Innovació Ceràmica Ciutat de Vila-real; David Cabedo, director d’Espaitec; Manuel Moreno, d’Innovació grup Zeta, Vicente Nebot, assessor en Sèniors Espanyols per a la Cooperació Tècnica (SECOT); Anabel Ibáñez, en representació del CEEI Castelló; i en representació de les empreses patrocinadores han assistit Oscar Colomer, CEO adjunt de l’empresa Dolores Cortés, i Gracia Segarra en representació de la Fundació José Soriano, al costat de Multiópticas, Vidres i les firmes Esmalglass-Ítaca, Elite Cementos i Auto-Real Vila-real. En esta edició dels Premis Globalis els finalistes són Sintelsys, vinculada a la tecnologia i el turisme; Catness Game Studios, dedicada a la tecnologia, videojocs i realitat virtual; Vampirako Studio, amb un model de negoci basat també en l’àrea tecnològica i de videojocs unit a la Responsabilitat Social; Sepiia 2080, del camp de la moda i la tecnologia online; i l’Acadèmia d’anglés Espadà, l’activitat de la qual se centra en l’educació.
Cadascun dels finalistes d’esta edició ha detallat el seu projecte, responent a les preguntes dels membres del jurat, durant una sessió de més de tres hores celebrada al Viver d’Empreses que la Cambra de Comerç de Castelló té a Vila-real. Benlloch ha destacat el component innovador dels projectes presentats en un certamen “que es consolida en esta edició, obrint les fronteres més enllà de l’àmbit local, per a reconéixer els esforços dels nostres joves emprenedors per portar endavant iniciatives empresarials que donen resposta a les noves realitats i reptes amb solucions també noves; açò és ser innovador”. “A Vila-real, com a Ciutat de la Ciència i la Innovació, tenim un compromís i una aposta ferma per fomentar en el nostre entorn un ecosistema innovador que afavorisca l’economia i les oportunitats. Iniciatives com els Premis Globalis són claus en este objectiu”, agrega.
Els Premis Globalis atorgaran un primer premi valorat en 1.500 euros, patrocinat per Multiópticas, i dos accèssits de 500 euros patrocinats per Dolores Cortés i Vidres. També es concedeix el Premi Trajectòria, patrocinat per la Fundació José Soriano, i el Vila-real Innpulso, que concedeix l’Ajuntament a la jove empresa innovadora del municipi que representarà a Vila-real en les diferents trobades organitzades en el marc de la xarxa nacional Innpulso de Ciutats de la Ciència i la Innovació. Els premiats es donaran a conéixer el 14 de desembre, a les 13.30 hores, a la BUC de Vila-real com a colofó a la jornada del Focus Pime i Emprenedoria, una iniciativa de la Generalitat Valenciana que engloba tots els agents de l’ecosistema emprenedor de les comarques centrals de la província de Castelló.