fbpx

Diputaci贸 Castell贸 de la Plana Vila-real Almassora Benicarl贸 Borriana Vall d'Uix贸 Vinar貌s Onda Altres municipis

El nou carril bici de l’avinguda de Lled贸 elevar脿 als 82 quil貌metres el mapa d’itineraris ciclistes de Castell贸

El nou carril bici de l’avinguda de Lled贸 elevar脿 als 82 quil貌metres el mapa d’itineraris ciclistes de Castell贸

Marco destaca l’aposta per implantar una xarxa “c貌moda, cont铆nua, accessible i segura per als qui opten per a moure’s per la ciutat d’una manera sostenible”.

El carril bici de l’avinguda de Lled贸 de Castell贸, integrat dins del projecte europeu de millora per als vianants i ciclista d’aquest nou itinerari verd, augmentar脿 la longitud de vies ciclistes urbanes en 1,5 quil貌metres i elevar脿 fins als 82 els quil貌metres totals de vials reservats a les bicicletes i altres mitjans de transport blans. La majoria (el 75%), discorre pel nucli urb脿. Actualment la ciutat de Castell贸 compta amb 80,4 quil貌metres de vies ciclistes.

El nou carril bici de l’avinguda de Lled贸, que connectar脿 la pla莽a de Maria Agustina amb la ronda Est i estar脿 operatiu a la fi de 2022, 茅s una actuaci贸 recollida en el Pla Director de la Bicicleta.

“Castell贸 continua avan莽ant en l’aposta per implantar una xarxa c貌moda, cont铆nua, accessible i segura per als qui opten per a moure’s per la ciutat amb un mitj脿 de transport sostenible com 茅s la bicicleta”, assenyala l’alcaldessa, Amparo Marco.

Aix铆, aquesta xarxa ciclista urbana continua sumant quil貌metres: m茅s de 3,5 en dotze mesos. Des de juliol de 2021 la ciutat ha executat el carril bici del carrer M煤sic Pascual Asensio (amb finan莽ament europeu), de 800 metres de longitud; la via de ciclovianants de la CV-16 (1,8 quil貌metres), a c脿rrec de la Generalitat; els 620 metres de carril bici protegit en la Quadra Lair贸n, executats per Infraestructures; i el de l’avinguda Harley Davidson, al Grau, amb 283 metres i impulsat per l’脿rea de Mobilitat de l’Ajuntament de Castell贸 per a connectar el carril bici del Serradal amb el de Ferrandis Salvador.

La ciutat disposa de diverses tipologies de vies ciclistes. Els carrils bici i els carrils bici protegits (exclusius per a bicis, situats en la cal莽ada i separats de la resta de la circulaci贸 per marques vi脿ries o per separaci贸 f铆sica, respectivament) suposen el 18,5% del total. El 40,5% 茅s pista bici: una via reservada a la circulaci贸 de bicicletes amb un tra莽at independent al de les vies principals i destinades a absorbir la mobilitat quotidiana amb bicicleta prop de les aglomeracions urbanes. S’uneixen les ‘ciclicalles’ (21,43%); les voreres bici (8%) on vianants i bicicletes comparteixen l’煤s de la vorera amb un espai reservat a la circulaci贸 dels ciclistes convenientment senyalitzat; i les sendes ciclistes (5,12%), que discorren per espais oberts com a parcs i jardins i estan destinades a una tipologia molt variada de persones usu脿ries (ciclistes, vianants, persones amb mobilitat redu茂da, patinadors, etc). Finalment, les vies per a ciclistes i vianants suposen el 7%.

L’Ajuntament de Castell贸 busca establir una xarxa que done continu茂tat als grans eixos i amplie els connectors ciclistes que permeten donar soluci贸 a una s猫rie d’eixos de connexi贸 entre els carrils bici existents.

Leave a Reply

Your email address will not be published.