fbpx

Diputaci贸 Castell贸 de la Plana Vila-real Almassora Benicarl贸 Borriana Vall d'Uix贸 Vinar貌s Onda Altres municipis

El servei d’atenci贸 psicol貌gica a majors de Castell贸 realitza 462 consultes en un any marcat per la covid-19

El servei d’atenci贸 psicol貌gica a majors de Castell贸 realitza 462 consultes en un any marcat per la covid-19

L’Ajuntament va derivar l’atenci贸 a la via telef貌nica en el confinament i va duplicar les hores per a garantir l’assist猫ncia.

El servei gratu茂t d’assessorament i atenci贸 psicol貌gica per a persones majors posat en marxa per l’Ajuntament de Castell贸 ha realitzat 462 serveis d’atenci贸 durant tot 2020 i assistit a 45 persones en un any marcat per la covid-19 i que va portar a la Regidoria de Gent Gran a derivar aquest servei a la via telef貌nica per a mantindre aquesta necess脿ria atenci贸 durant el confinament i a duplicar les hores per a garantir l’atenci贸 a totes aquelles persones majors que la requeriren. El total de serveis realitzats supera en n煤mero als efectuats des de 2017 a 2019.

“El servei d’atenci贸 i assessorament psicol貌gica a persones majors s’ha convertit en un servei necessari, especialment des que es va decretar l’estat d’alarma per l’emerg猫ncia sanit脿ria i social per coronavirus”, ha indicat Isabel Granero, regidora de Gent gran. Granero ha recordat que durant les setmanes de confinament es va derivar aquest servei a la via telef貌nica i que poc despr茅s es van duplicar les hores d’atenci贸 per a donar servei a totes les persones que ho sol路licitaven, donat l’augment de sol路licitants. “Un servei que ha sigut tot un suport per a aquelles persones majors que han necessitat assessorament durant una pand猫mia que est脿 afectant aquest col路lectiu”, ha apuntat.

El servei d’assessorament i atenci贸 psicol貌gica a persones majors 茅s un servei gratu茂t que l’Ajuntament de Castell贸 va posar en marxa en 2007, al costat del col路legi Oficial de Psicologia de la Comunitat Valenciana, com a projecte pioner emmarcat en el pla ‘Castell贸, ciutat amigable amb les persones majors’.

Al llarg de 2020 s’han at茅s 45 persones i s’han realitzat un total de 462 serveis d’atenci贸, notant-se un important augment a partir del mes d’abril. Entre 2017 i 2019 es van atendre 104 persones i realitzat m茅s de 400 cites.

Aquest servei gratu茂t dirigit a persones majors de 60 anys i empadronades a Castell贸 茅s un recurs d’atenci贸 individual dirigit a objectius com la prevenci贸 de problemes psicol貌gics relacionats amb l’envelliment, l’an脿lisi d’alternatives per a aconseguir actituds positives, ajuda a l’adquisici贸 d’habilitats socials o millora de l’autoestima, entre altres.

Al llarg del passat any s’ha percebut una alta participaci贸. Entre els casos m茅s habituals abordats pels i les professionals del servei, s’ha incorporat el del maneig de l’ansietat per la situaci贸 sanit脿ria, per l’exc茅s d’informaci贸 i per la desinformaci贸, aix铆 com la necessitat de ser compresos i abordar la situaci贸 de soledat, a茂llament social i por. “Aquest servei ha sigut una eina molt 煤til d’acompanyament a aquelles persones majors que ho han passat malament des que es va decretar l’estat d’alarma per coronavirus”, ha afegit Granero.

Per a sol路licitar aquest servei cal enviar un correu a l’adre莽a oficinadelmayor@castello.es o b茅 dirigir-se al m貌bil de l’Oficina del Major 683474785.

D’altra banda, la Regidoria de Gent Gran col路labora tamb茅 amb el Tel猫fon de l’Esperan莽a i el nou servei d’acompanyament telef貌nic de les persones majors, un servei gratu茂t i confidencial dirigit als qui es troben en una situaci贸 de soledat no desitjada. Aquest servei es dirigeix a persones majors de 65 anys i ofereix acompanyament telef貌nic per part de voluntaris del Tel猫fon de l’Esperan莽a experts en ajuda i intervenci贸 social. Es pot sol路licitar aquest servei a trav茅s de www.escuchandoalosmayores.es.

Leave a Reply

Your email address will not be published.