fbpx

Diputació Castelló de la Plana Vila-real Almassora Benicarló Borriana Vall d'Uixó Vinaròs Onda Altres municipis

La Diputació projecta cinc ‘escoles matineres’ més a la província en el seu afany per millorar la conciliació laboral i familiar a l’interior

La Diputació projecta cinc ‘escoles matineres’ més a la província en el seu afany per millorar la conciliació laboral i familiar a l’interior

La vicepresidenta Patricia Puerta augmenta la dotació per al manteniment de la xarxa fins als 408.000 euros.

La Diputació de Castelló dedicarà aquest any 408.000 euros al manteniment de la xarxa provincial d”Escoles Matineres’. Aquesta quantiosa xifra suposa un lleuger increment respecte a l’exercici anterior, quan es van invertir 375.000 euros. Amb aquest increment es possibilitarà l’obertura de cinc noves ‘escoles’ en la província. El muntant, un dels més importants del pressupost #MésImpulsBenestar, es transferirà via subvenció als ajuntaments de municipis que compten amb una població inferior a 10.000 habitants.

 

En aquest exercici està previst que es financen més de 51 centres al llarg de la geografia castellonenca. Amb això es garantirà que les famílies amb xiquets i xiquetes d’entre 0 i 3 anys de municipis en risc de despoblació puguen dur a terme el seu projecte de vida i compaginar les parts personal i professional en el seu lloc de residència.

La vicepresidenta de la corporació i titular de Benestar Social, Patricia Puerta, ha assegurat que, mitjançant aquesta inversió, “l’equip de govern encapçalat per José Martí respon a la necessitat d’oferir serveis socials de qualitat i en igualtat de condicions tant a l’interior del nostre territori com en les grans ciutats, perquè totes les famílies castellonenques han de gaudir dels mateixos mitjans, béns i serveis sense importar on visquen’. Cal destacar que la Diputació es fa càrrec del cost total del servei, que es presta de forma totalment gratuïta per a totes les persones amb fills i filles menors de 3 anys.

Quant a la modalitat de la contractació de personal, la vicepresidenta ha explicat que serà necessari el certificat de monitor/a de temps lliure infantil i juvenil o una acreditació equivalent expedida per l’administració pública. L’horari preferent de les persones monitores serà de 7.30 a 9.00 hores, amb atenció directa de l’alumnat.

Aquesta convocatòria és la primera on els ajuntaments han de presentar la sol·licitud, ja que fins al moment eren les Associacions de Mares i Pares d’Alumnes (AMPA) els qui realitzaven aquest tràmit.

Leave a Reply

Your email address will not be published.