fbpx

Diputació Castelló de la Plana Vila-real Almassora Benicarló Borriana Vall d'Uixó Vinaròs Onda Altres municipis

La Diputació remata la temporada gran de macrofestivals invertint 90.750 per a promocionar la província amb el Rototom

La Diputació remata la temporada gran de macrofestivals invertint 90.750 per a promocionar la província amb el Rototom

L’oferta turística provincial arriba a milions de persones de tot el món gràcies a l’expansió internacional del festival reggae.

La Diputació de Castelló està rematant esta setmana la seua intensa agenda de promoció turística de la província a través dels macrofestivals musicals. De fet, ha invertit 90.750 euros per a arribar a milions de turistes potencials de tot el món gràcies a la col·laboració amb el Rototom Sunsplah que estos dies s’està celebrant a Benicàssim.

El festival de música reggae, que inclou desenes d’activitats complementàries a l’oferta musical, completa la intensa i completa oferta de macrofestivals en la província de Castelló, que va començar en Setmana Santa amb la primera edició del San San a Benicàssim, que va donar pas a l’explosió d’este estiu, iniciada amb el FIB, continuada amb l’Arenal Sounbd i que des de dissabte passat fins diumenge que ve 20 d’agost rematarà el Rototom.

El vicepresident i diputat de Turisme, Andrés Martínez, ha assegurat que “convertir a la província de Castelló en terra de festivals ens ha ajudat a promocionar tant la marca Castelló com l’oferta turística de tots els municipis i les empreses del sector. Però, a més, hem pogut ajudar a general molts llocs de treball en tota la província, que és el realment important”.

I és que cal tenir en compte que fins a 95 països estaran representats en Rototom Sunsplash. Segons dades de la mateixa organització, menys de la meitat dels assistents són espanyols, ja que el 55% procedeix de països de tot el món, especialment europeus. Així, hi ha un 19% d’espectadors procedents de França, un 8% és anglés, hi ha un 7% d’italians i un altre tant d’alemanys, mentre que suïssos belgues, holandesos, suecs i la resta ja tenen una menor incidència. No obstant això, han arribat turistes procedents de països tan diversos com Sierra Leone, Puerto Rico, Perú, Nigèria, Nicaragua, Malàisia, Corea, Índia, Xina, Azerbaján, Mèxic, Nova Caledònia, Japó, Costa Rica, Illes Caiman, Moçambic, Rússia o Estats Units, entre altres.

Com assegurava el mateix Filippo Giunta, promoter del Rototom Sunsplash, “els festivals són esdeveniments molt difícils d’organitzar per a fer-ho bé i donar qualitat exigeix una gran inversió en organització i promoció. Precisament, nosaltres hem promocionat enguany tant el Rototom com la província com a destinació turística a Nova York i Bogotà, així com en quasi tota Europa, arribant fins i tot a Hèlsinki”.

Leave a Reply

Your email address will not be published.