
Dos agents de la Guàrdia Civil rescaten a una dona d’edat avançada i a un home sord durant l’operatiu d’evacuació.
La nit del passat dimecres, la Guàrdia Civil i la Policia Local de Silla van acudir a un incendi en un edifici de la localitat valenciana, desallotjant a més d’una vintena de veïns. L’avís es va rebre en la Central Operativa de Serveis de la Comandància de la Guàrdia Civil de València a les 23:30 hores, i immediatament es van desplaçar al lloc dels fets, on es van trobar amb la Policia Local de Silla, qui ja havia començat amb les tasques d’evacuació dels veïns de l’edifici.
Durant l’operatiu, dos agents de la Guàrdia Civil van dur a terme dos rescats. En primer lloc, un veí de la sisena planta va demanar ajuda per rescatar a la seua dona d’edat avançada que es trobava a l’interior del domicili i quasi no tenia mobilitat. L’agent va entrar en la vivenda, la va localitzar, la va prendre en braços i la va baixar per les escales fins a les plantes inferiors. En segon lloc, un altre agent de la Guàrdia Civil va escoltar l’allet del gos en l’interior d’un pis i després d’obrir la porta, va trobar un home sord en la seua habitació. La guàrdia civil el va acompanyar fins a les plantes inferiors.
El foc, que procedia d’un cinquè pis, va ser extingit a les 00:15 hores pels bombers. Afortunadament, cap veí va necessitar ser atès pels serveis mèdics després de l’incendi. Les causes del mateix es troben en investigació, encara que es baralla la hipòtesi que hagués estat degut a una sobrecàrrega d’un quadre elèctric, segons fonts de la Guàrdia Civil.