fbpx

Diputació Castelló de la Plana Vila-real Almassora Benicarló Borriana Vall d'Uixó Vinaròs Onda Altres municipis

L’Ajuntament de Borriana ofereix formació per a millorar les competències digitals

L’Ajuntament de Borriana ofereix formació per a millorar les competències digitals

Coordina totes les activitats que ofereixen diferents entitats en la localitat per a donar resposta al major percentatge possible de ciutadans i ciutadanes.

La regidoria de Modernització de la Informació i Transparència de l’Ajuntament de Borriana ofereix un ampli conjunt de modalitats de formació en competències digitals per a la ciutadania, al mateix temps que aglutina i coordina totes les activitats que en la mateixa línia ofereixen diferents entitats en la localitat per a donar resposta al major percentatge possible de ciutadans i ciutadanes.

En este sentit, des de l’àrea que dirigeix la regidora Maria Romero, es coordinen formacions en digitalització oferides pel projecte de FISAT, SOM PART, l’Escola d’Adults FPA Historiador Viciana, i les regidories de Transparència, Inclusió i la de Polítiques Actives d’Ocupació, a través de la Diputació.

Segons ha indicat Maria Romero, “des de fa temps és necessari saber moure’s adequadament en un entorn digital”, però en estos moments la situació de nova normalitat derivada de la Covid-19, “ho ha convertit en indispensable”, ha assenyalat.

En esta línia, la regidora ha assegurat que resulta “més important que mai disposar de correu electrònic o de signatura digital i saber utilitzar-la per a relacionar-nos electrònicament amb tothom”. A més, ha afegit, “el risc permanent de quedar-nos a casa confinats, així com la baixada en l’atenció presencial o amb cita prèvia de l’Administració, ens obliguen a saber moure’ns en un entorn que fins ara mai havia tingut tanta presència”.

Per a la responsable de Modernització de la Informació i Transparència, esta situació també fa necessari “estar molt informat i conèixer els canals digitals oficials als quals poder acudir per a informar-nos en un moment en què la informació també ha cobrat especial rellevància”.

Els cursos de formació que ofereix el Consistori són, d’acord amb el seu judici, “de comunicació i rellevància recíproca en el sentit que també permetran que l’Ajuntament puga arreplegar les impressions de la ciutadania i les dificultats d’accés per a traslladar-les i millorar els canals de comunicació entre l’Administració i la població”.

Igualment ha destacat Maria Romero, “resulta bastant interessant que atès que hi ha cursos de diferents nivells, una mateixa persona en pot realitzar més d’un, segons augmenten les seues necessitats i/o competències digitals”. En este sentit ha puntualitzat, “este factor també permetrà treballar de manera coordinada entre diferents entitats i arribar a un espectre més ampli de població”.
Convé tindre present que en les formacions directament oferides per l’Ajuntament es donarà prioritat a les persones més majors, i entre elles a les dones, per a “donar resposta a la bretxa digital que certifiquen diferents organismes”, entre els quals, la responsable de l’àrea ha citat “el més recent” de l’Institut de la Dona en el seu estudi publicat a l’abril, ‘Les nostres Vides Digitals. Baròmetre de la e-igualtat de gènere a Espanya’.

Maria Romero ha oferit un resum de les formacions que des del punt de vista digital i d’informàtica s’ofereixen a Borriana a diferents nivells i amb diferents objectius concrets, bé siga per a l’ocupació, bé siga per a l’accés a la informació i la transparència. Això sí, “tots els curos tenen com a nexe la voluntat d’acostar el món informàtic a la ciutadania i també que tindran lloc a les instal·lacions municipals”, ha precisat.

Leave a Reply

Your email address will not be published.