Es reforça el sistema de ‘cita prèvia’ per a evitar concentració de persones i oferir una major seguretat als ciutadans d’Onda.
Més de 800 ciutadans d’Onda han sol·licitat durant el confinament el certificat digital a l’Ajuntament per a poder realitzar les seues tramitacions online. Este elevat nombre d’expedicions es deu a la campanya que ha posat en marxa el govern municipal per a fomentar l’administració electrònica i, així, evitar la concentració de persones en els edificis públics i oferir una major seguretat als veïns.
A més, des de l’àrea de Recursos Humans, coordinada per la regidora Elena Albalat, s’ha reforçat el sistema de ‘cita prèvia’ per a escalar l’atenció ciutadana presencial en els diferents serveis municipals. I a partir del dilluns s’ampliarà l’horari del Servei d’Atenció i Tramitació (SAT) de 8 a 14 hores per a donar millor servei als veïns.
“La tecnologia juga un paper fonamental per a acostar el servei ciutadà davant l’obligat distanciament social. Ara és el moment d’ajudar als veïns en els seus tràmits i facilitar la gestió entre tots”, ha apuntat Albalat.
Cal recordar que es pot sol·licitar el certificat digital demanant cita prèvia a través de la web del consistori (www.onda.es). Una altra opció és a través de via telefònica, cridant al (964 60 00 50), de dilluns a divendres, de 9.00 a 14.00 hores.
El certificat electrònic s’expedeix de manera gratuïta en el Servei d’Atenció i Tramitació de l’Ajuntament a qualsevol persona amb DNI o NIE i permet identificar-se i realitzar tràmits de manera segura en internet, ja que confirma la identitat personal i permet signar o xifrar documents electrònics.