fbpx

Diputació Castelló de la Plana Vila-real Almassora Benicarló Borriana Vall d'Uixó Vinaròs Onda Altres municipis

Participació Ciutadana de Castelló renova el programa d’Aprenentatge Servei per al curs 21-22

Participació Ciutadana de Castelló renova el programa d’Aprenentatge Servei per al curs 21-22

Mezquita reconeix el valor educatiu i social del projecte, que connecta instituts amb les associacions de cada barri.

El regidor d’Educació i Participació Ciutadana, Francesc Mezquita, ha mantingut una reunió amb els representants de l’IES Porcar, l’Associació Veïnal de Maestria i personal tècnic municipal, la qual ha servit per establir les bases de la que serà la segona edició del programa d’Aprenentatge Servei. Aquest projecte té com a objectiu incentivar l’associacionisme als barris mitjançant la unió amb els centres educatius. La pròxima convocatòria està previst que puga dur-se a terme durant el primer trimestres del nou curs 2021-2022.

Mezquita ha posat en valor el programa “ja que l’Aprenentatge Servei combina una part formativa amb una altra social per beneficiar el conjunt de la comunitat i per a treballar conjuntament pels barris”. En eixe sentit, l’edil ha afirmat que “hem vist projectes molt interessants, que han millorat la vida de la nostra ciutat i que han servit per reforçar les relacions socials i personals entre les persones participants”. Mezquita ha afirmat que busquen “construir ponts entre les associacions veïnals i els instituts per aprendre mentre s’ajuda a altra gent”. A més, tal i com ha recordat, “es tracta d’un programa en el qual pot participar alumnat de qualsevol curs”.

Així doncs, la iniciativa d’Aprenentatge Servei permet a les associacions rebre subvencions per dur a terme activitats a favor dels barris de la ciutat, junt amb els centres educatius. Es tracta d’un programa que el consistori impulsa tots els anys i l’any passat va destinar-hi 12.000 euros, un pressupost que enguany creixerà lleugerament per arribar a més projectes.

Entre les accions que s’han realitzat destaquen projectes per a millorar el reciclatge, horts urbans o activitats entre el jovent i la persones majors. Les associacions i els centres educatius també han impulsat activitats de recollida de residus de bicicleta (plugging) o classes d’informàtica amb persones majors. A més, l’alumnat també ha participat en activitats per a conèixer la importància de les abelles per a la vida de la ciutat.

Leave a Reply

Your email address will not be published.