fbpx

Diputaci贸 Castell贸 de la Plana Vila-real Almassora Benicarl贸 Borriana Vall d'Uix贸 Vinar貌s Onda Altres municipis

Pen铆scola inicia l’aplicaci贸 del Pla Estrat猫gic de Turisme Familiar i crea una Comissi贸 especialitzada en aquest producte tur铆stic

Pen铆scola inicia l’aplicaci贸 del Pla Estrat猫gic de Turisme Familiar i crea una Comissi贸 especialitzada en aquest producte tur铆stic

El ple municipal ha donat llum verda a la modificaci贸 del reglament municipal per a la gesti贸 tur铆stica i ha incl贸s, a m茅s del Consell municipal de Turisme i la Comissi贸 Permanent, una espec铆fica per al turisme familiar

Pen铆scola arrenca el nou any aplicant el pla de ruta per a la gesti贸 del producte tur铆stic orientat a les fam铆lies que marca el nou pla estrat猫gic, tramitant la modificaci贸 del reglament municipal per a la gesti贸 tur铆stica. Aquest contemplar脿 d’ara endavant, a m茅s de l’actual Consell de participaci贸 i la seva comissi贸 permanent, una nova comissi贸 especialitzada per al turisme familiar, que estar脿 integrada per membres del sector d’allotjament pel que fa a hotels de diferents dimensions, c脿mpings i apartaments, representants del sector d’activitats complement脿ries i de la restauraci贸. L’煤ltim ple donava llum verda a aquesta incorporaci贸 鈥渁 proposta de la regidoria de Turisme que, amb el nou pla estrat猫gic, est脿 treballant ja per la millora de la nostra competitivitat incorporant tots els actors p煤blic-privats del sector en el municipi鈥 ha explicat l’alcalde, Andr茅s Mart铆nez, que valora com a 鈥渋ndispensable l’opini贸 i col路laboraci贸 dels diferents subsectores a la planificaci贸 i desenvolupament tur铆stic鈥.
El canvi en els 貌rgans de gesti贸 est脿 en aquests moments en exposici贸 p煤blica i despr茅s d’aquest per铆ode, abans del terme del mes de febrer, es crear脿, convocar脿 i establir脿 la periodicitat de les seves trobades 鈥減erqu猫 sigui una comissi贸 脿gil, din脿mica, participativa i 煤til per al sector鈥.

Despr茅s de l’煤ltima actualitzaci贸 dels plans estrat猫gics per a la millora de la competitivitat de la destinaci贸, en 2012, amb el desenvolupament i implantaci贸 del Pla de M脿rqueting Digital; aquest any, gr脿cies a l’incentiu de les ajudes engegades per la Diputaci贸 Provincial, l’脿rea de Turisme de l’Ajuntament de Pen铆scola ha coordinat el desenvolupament d’aquest Pla Estrat猫gic centrat en el segment familiar.

Aquest 茅s el de major pres猫ncia en la destinaci贸, compta amb un perfil ja madur quant a la seva exist猫ncia per貌 jove pel que fa a la demanda de nous productes complementaris, aix铆 doncs amb l’objecte d’estudiar i actualitzar les necessitats del visitant familiar i d’establir les 脿rees de millora, Pen铆scola culminava el mes passat el proc茅s d’estudi amb diverses l铆nies de treball estrat猫gic en les conclusions, entre les quals destacava la inclusi贸 d’un 貌rgan de gesti贸 municipal espec铆fic per a aquest producte.

Associat a tot aix貌, l’Ajuntament crear脿 una marca per al nou Club de Producte local i inclour脿 en les inversions priorit脿ries la millora d’infraestructures i creaci贸 de serveis orientats al segment familiar, com per exemple l’ampliaci贸 i millora del transport urb脿, la revisi贸 i ampliaci贸 de centres d’oci, la ubicaci贸 de punts de trobada juvenil, la suma de m茅s serveis en platges o l’adequaci贸 del mobiliari urb脿.

Aix铆 s’ha traslladat aquesta mateixa setmana al empresariado local del sector, en una presentaci贸 per part de la regidoria de Turisme en la qual s’ha compartit amb els empresaris locals les conclusions i pla d’accions que planteja el document, aix铆 com els primers passos efectuats per a la seva aplicaci贸, com ho ha estat la creaci贸 de la nova Comissi贸 especialitzada en Turisme Familiar.

鈥淎questa aposta est脿 en la l铆nia que treballem des de fa anys i contribueix a l’estrat猫gia promocional i de posicionament de la destinaci贸 a trav茅s de marques de qualitat i l’adhesi贸 al treball conjunt d’aquest producte, tal com duem a terme en 2013 en certificar-nos com la primera destinaci贸 de costa de tota Espanya amb el Segell de Turisme Familiar鈥 explicava l’alcalde, Andr茅s Mart铆nez.

La localitat forma part del Club de Producte impulsat, a trav茅s del Segell, per la Federaci贸 Espanyola de Fam铆lies Nombroses reconegut i promocionat per la Secratar铆a d’Estat de Turisme; aix铆 com del Club de Producte de la Comunitat Valenciana, Tour&Kids. Per la seva banda, 鈥渆l empresariado local ha compartit l’estrat猫gia de la gesti贸 de la destinaci贸 i ha apostat per aix貌 contribuint de forma inequ铆voca a la millora del nostre posicionament com a referents a nivell estatal鈥, ha agra茂t el mun铆cipe.

Caractar铆sticas del turista familiar

El turista familiar es defineix com aquell que viatja amb, almenys, un menor de 16 anys. Aix貌 condiciona els despla莽aments mentre 茅s depenent de les vacances escolars per貌 茅s compatible amb altres segments amb major flexibilitat.
Demanda activitats d’oci i restauraci贸 orientades a les seves necessitats, requereixen de seguretat i sistema sanitari garantits, 茅s respectu贸s amb l’entorn i contribueix al desenvolupament sostenible de les destinacions.
Els menors d’entre 3 i 11 anys condicionen les vacances del nucli familiar i presenten un alt 铆ndex de fidelitat, sent un target molt rendible a nivell promocional.

Leave a Reply

Your email address will not be published.