fbpx

Diputació Castelló de la Plana Vila-real Almassora Benicarló Borriana Vall d'Uixó Vinaròs Onda Altres municipis

Peníscola inicia l’aplicació del Pla Estratègic de Turisme Familiar i crea una Comissió especialitzada en aquest producte turístic

Peníscola inicia l’aplicació del Pla Estratègic de Turisme Familiar i crea una Comissió especialitzada en aquest producte turístic

El ple municipal ha donat llum verda a la modificació del reglament municipal per a la gestió turística i ha inclós, a més del Consell municipal de Turisme i la Comissió Permanent, una específica per al turisme familiar

Peníscola arrenca el nou any aplicant el pla de ruta per a la gestió del producte turístic orientat a les famílies que marca el nou pla estratègic, tramitant la modificació del reglament municipal per a la gestió turística. Aquest contemplarà d’ara endavant, a més de l’actual Consell de participació i la seva comissió permanent, una nova comissió especialitzada per al turisme familiar, que estarà integrada per membres del sector d’allotjament pel que fa a hotels de diferents dimensions, càmpings i apartaments, representants del sector d’activitats complementàries i de la restauració. L’últim ple donava llum verda a aquesta incorporació “a proposta de la regidoria de Turisme que, amb el nou pla estratègic, està treballant ja per la millora de la nostra competitivitat incorporant tots els actors públic-privats del sector en el municipi” ha explicat l’alcalde, Andrés Martínez, que valora com a “indispensable l’opinió i col·laboració dels diferents subsectores a la planificació i desenvolupament turístic”.
El canvi en els òrgans de gestió està en aquests moments en exposició pública i després d’aquest període, abans del terme del mes de febrer, es crearà, convocarà i establirà la periodicitat de les seves trobades “perquè sigui una comissió àgil, dinàmica, participativa i útil per al sector”.

Després de l’última actualització dels plans estratègics per a la millora de la competitivitat de la destinació, en 2012, amb el desenvolupament i implantació del Pla de Màrqueting Digital; aquest any, gràcies a l’incentiu de les ajudes engegades per la Diputació Provincial, l’àrea de Turisme de l’Ajuntament de Peníscola ha coordinat el desenvolupament d’aquest Pla Estratègic centrat en el segment familiar.

Aquest és el de major presència en la destinació, compta amb un perfil ja madur quant a la seva existència però jove pel que fa a la demanda de nous productes complementaris, així doncs amb l’objecte d’estudiar i actualitzar les necessitats del visitant familiar i d’establir les àrees de millora, Peníscola culminava el mes passat el procés d’estudi amb diverses línies de treball estratègic en les conclusions, entre les quals destacava la inclusió d’un òrgan de gestió municipal específic per a aquest producte.

Associat a tot això, l’Ajuntament crearà una marca per al nou Club de Producte local i inclourà en les inversions prioritàries la millora d’infraestructures i creació de serveis orientats al segment familiar, com per exemple l’ampliació i millora del transport urbà, la revisió i ampliació de centres d’oci, la ubicació de punts de trobada juvenil, la suma de més serveis en platges o l’adequació del mobiliari urbà.

Així s’ha traslladat aquesta mateixa setmana al empresariado local del sector, en una presentació per part de la regidoria de Turisme en la qual s’ha compartit amb els empresaris locals les conclusions i pla d’accions que planteja el document, així com els primers passos efectuats per a la seva aplicació, com ho ha estat la creació de la nova Comissió especialitzada en Turisme Familiar.

“Aquesta aposta està en la línia que treballem des de fa anys i contribueix a l’estratègia promocional i de posicionament de la destinació a través de marques de qualitat i l’adhesió al treball conjunt d’aquest producte, tal com duem a terme en 2013 en certificar-nos com la primera destinació de costa de tota Espanya amb el Segell de Turisme Familiar” explicava l’alcalde, Andrés Martínez.

La localitat forma part del Club de Producte impulsat, a través del Segell, per la Federació Espanyola de Famílies Nombroses reconegut i promocionat per la Secrataría d’Estat de Turisme; així com del Club de Producte de la Comunitat Valenciana, Tour&Kids. Per la seva banda, “el empresariado local ha compartit l’estratègia de la gestió de la destinació i ha apostat per això contribuint de forma inequívoca a la millora del nostre posicionament com a referents a nivell estatal”, ha agraït el munícipe.

Caractarísticas del turista familiar

El turista familiar es defineix com aquell que viatja amb, almenys, un menor de 16 anys. Això condiciona els desplaçaments mentre és depenent de les vacances escolars però és compatible amb altres segments amb major flexibilitat.
Demanda activitats d’oci i restauració orientades a les seves necessitats, requereixen de seguretat i sistema sanitari garantits, és respectuós amb l’entorn i contribueix al desenvolupament sostenible de les destinacions.
Els menors d’entre 3 i 11 anys condicionen les vacances del nucli familiar i presenten un alt índex de fidelitat, sent un target molt rendible a nivell promocional.

Leave a Reply

Your email address will not be published.