
El vicepresident ha exposat en la jornada organitzada per AFAMMER les polítiques provincials contra el repte demogràfic.
El vicepresident primer de la Diputació, Vicent Sales, ha aprofitat la jornada ‘Cap a una Europa millor, les desigualtats en el mercat de treball en el mitjà rural, un repte per a la integració’ organitzada este matí per AFAMMER a Peníscola per a reivindicar “la imperiosa necessitat que totes les administracions adquirisquen el major compromís possible a l’hora de combatre la despoblació en el món rural”.
Durant l’acte d’inauguració, en el qual també ha participat el Secretari d’Estat de Serveis Socials i Igualtat, Mario Garcés Sanagustín així com la presidenta nacional d’AFAMMER, Carmen Quintanilla i la provincial, Lucía Clemente, Sales ha subratllat que “la despoblació s’ha convertit en el major repte sociodemogràfic que afrontem el dia d’avui a Castelló, però també a Espanya i Europa. Un repte que únicament superarem si ho fem sumant recursos i iniciatives i renovant les actuals polítiques de cohesió territorial”.
Perquè “frenar la despoblació en el món rural castellonenc és un objectiu més que prioritari per a esta institució i per a combatre-ho amb èxit necessitem el compromís de tots els agents públics i privats. És imprescindible que totes les administracions aposten amb fermesa per impulsar totes aquelles iniciatives i polítiques que estiguen al seu abast per a vertebrar el territori. Solament omplint-ho d’oportunitats podrem garantir que ningú haja d’abandonar el seu poble per falta de serveis o recursos econòmics, socials i laborals”.