fbpx

Diputaci贸 Castell贸 de la Plana Vila-real Almassora Benicarl贸 Borriana Vall d'Uix贸 Vinar貌s Onda Altres municipis

Sim贸 plantejar脿 una reordenaci贸 de l铆nies d’autob煤s urb脿 per a optimitzar el servei

Sim贸 plantejar脿 una reordenaci贸 de l铆nies d’autob煤s urb脿 per a optimitzar el servei

El regidor de Mobilitat traslladar脿 la proposta t猫cnica al F貌rum de Mobilitat per a analitzar-la, debatre-la i consensuar-la.

La Regidoria de Mobilitat de l’Ajuntament de Castell贸 treballa en una reordenaci贸 de les l铆nies d’autob煤s urb脿 “amb l’objectiu d’optimitzar els recursos i millorar el servei”, segons ha explicat el regidor responsable de l’脿rea, Rafa Sim贸. La proposta, en la qual ja estan treballant els t猫cnics, “es traslladar脿 al F貌rum de Mobilitat per a estudiar-la, debatre-la i consensuar-la”, ha anunciat l’edil.

Sim贸 ha explicat que “amb els recursos que tenim, 茅s a dir, nombre de l铆nies, vehicles i conductors, volem aconseguir una major efici猫ncia modificant recorreguts”. El tinent d’Alcaldia de Mobilitat ha insistit que aquesta proposta “ha de ser fruit del consens pel que el seu debat en el F貌rum de Mobilitat ser脿 clau. Perqu猫 una mesura d’aquest tipus tinga 猫xit, ha de respondre al m脿xim consens possible”. La intenci贸 茅s que, una vegada passe pel F貌rum de Mobilitat, s’incorpore en el nou Pla de Mobilitat Urbana Sostenible en el qual est脿 treballant l’Ajuntament de Castell贸.

Segons ha explicat, aquesta reordenaci贸 de les actuals l铆nies d’autob煤s “ser脿 un dels eixos estrat猫gics d’aquest Pla de Mobilitat amb horitz贸 2016-2024 per a donar un nou impuls a aquesta manera de transport p煤blic. La nostra intenci贸 鈥揾a subratllat Sim贸- 茅s que els despla莽aments amb autob煤s per la ciutat pugen fins al 12%”.

El regidor va exposar aquesta proposta en la jornada sobre Els reptes del transport urb脿 a la Comunitat Valenciana que es va celebrar dijous passat en l’Escola Polit猫cnica de la Universitat d’Alacant. L’acte, organitzat per la C脿tedra Vectalia, va comptar amb la participaci贸 de m茅s de cent experts, regidors, t猫cnics municipals, representants de la Generalitat i professionals del sector.

El transport p煤blic de la ciutat de Castell贸 est脿 integrat pel TRAM, que des de desembre de 2014 connecta la Universitat Jaume I amb el Grau; per una xarxa d’autobusos convencionals en els quals un 30% de la flota s贸n vehicles propulsats amb gas natural comprimit (GNC) i la resta amb motors amb m铆nimes emissions.

A m茅s, tal com va assenyalar Sim贸 en el f貌rum universitari, “els viatges amb bicicleta han aconseguit xifres per sobre dels objectius marcats per a 2015 motivats per pol铆tiques de potenciaci贸 de dita mitjana de transport entre la ciutadania”. Des de Mobilitat treballen perqu猫 aquesta tend猫ncia en l’煤s de la bicicleta continue a l’al莽a amb la millora en la xarxa de carrils bici amb mesures com la connexi贸 de trams com la que s’ha executat entre l’avinguda del Mar i l’avinguda Ferrandis Salvador. “Aquesta actuaci贸 ha perm茅s connectar el nucli urb脿 amb les platges de Castell贸 amb un carril bici ininterromput”, ha subratllat Sim贸.

Leave a Reply

Your email address will not be published.