fbpx

Diputació Castelló de la Plana Vila-real Almassora Benicarló Borriana Vall d'Uixó Vinaròs Onda Altres municipis

Compromís Diputació es suma a la iniciativa #RodaliesDignesC6

Compromís Diputació es suma a la iniciativa #RodaliesDignesC6

El partit polític s’uneix per a reclamar al Ministeri una solució al retard per les obres del tercer carril

El grup de Compromís a la Diputació de Castelló s’ha sumat a la iniciativa de reclamar mitjançant twitter una solució als retards que està patint la línia de rodalies entre València i Castelló. A través del hashtag “#RodaliesDignesC6”, els afectats han pogut exigir a Renfe, a Adif i a Foment que es pose fre al problema de transport que pateixen diàriament milers d’usuaris de la línia C6 de Rodalia entre València i Castelló, a causa de les obres consistents a instal·lar l’ample internacional a una de les dues vies existents. Des del final de les vacances d’estiu, i coincidint amb l’inici de les classes, el servei ferroviari entre les dues capitals s’ha vist greument afectat amb retallades del servei de més del 50% perquè la instal·lació del tercer carril obliga reduir les freqüències. El Grup Compromís de la Diputació de Castelló  ja havia demanat en una moció, aprovada en el ple del passat 16 de febrer, que s’augmenten els autobusos substitutoris que cobreixen el recorregut en hora punta, ja que els usuaris estan obligats a viatjar de peu al haver menys trens de Rodalia. De la mateixa manera, “és habitual que les unitats arriben a la destinació amb més de quinze minuts de retard si no els porten ja acumulats a l’eixida”, ha explicat el portaveu de Compromís en la institució provincial, Xavier Trenco. Aquests fets causen molèsties a les usuàries fent que arriben tard al treball o a la universitat, “però continuen pagant unes tarifes elevades per al servei prestat, un servei de vegades de vergonya”. Totes aquestes molèsties, segons la formació política, són massa per al poc benefici que s’obtindrà quan acaben les obres del tercer carril: el temps de trajecte seguirà sent igual per als trens de llarga distància, però perjudicarà als de regionals i rodalies, ja que hauran de deixar pas als trens que circulen sota l’ample internacional que només s’instal·larà a una via.

Leave a Reply

Your email address will not be published.