fbpx

Diputaci贸 Castell贸 de la Plana Vila-real Almassora Benicarl贸 Borriana Vall d'Uix贸 Vinar貌s Onda Altres municipis

Borriana anima a participar en el Dia Internacional Sense Ascensors

Borriana anima a participar en el Dia Internacional Sense Ascensors

La iniciativa del 鈥楴o Elevators Day鈥 busca fomentar l’煤s habitual de les escales.

Borriana celebrar脿 dimecres que ve, 28 d’abril, el Dia Internacional sense Ascensors, una iniciativa que busca fomentar l’煤s habitual de les escales com a forma d’augmentar l’exercici f铆sic i abra莽ar un estil de vida saludable per a lluitar contra el sedentarisme i l’obesitat, que suposen el tercer i quart factor de risc de mort en l’actualitat.
Per a difondre la campanya i conscienciar la poblaci贸, enguany el Servei Municipal d鈥橢sports (SME), ha plantejat com a repte una pujada virtual al campanar de Borriana, el Templat, que consistir脿 a pujar 230 escalons, els mateixos que t茅 la torre campanar.

L鈥橲ME enviar脿 un diploma personalitzat als participants que completen tots els passos. L’acci贸 s’haur脿 de realitzar b茅 el mateix dia 28, o b茅 durant els pr貌xims dies, amb el dimecres 28 com a data l铆mit. Una vegada completat el repte caldr脿 enviar una fotografia a sme.eventos@burriana.es o pujar-la a Instagram i esmentar el compte de @sme.burriana
A m茅s, a mode de promoci贸, l鈥橲ME ha instal路lat aquesta setmana etiquetes en els escalons de les escales de la casa consistorial que informen de les calories que es consumeixen amb cada escal贸 que pugem.
La iniciativa es planteja com un recurs per a atraure l’atenci贸 de la poblaci贸 cap a una forma f脿cil i accessible d’estar f铆sicament actiu en el dia a dia, a trav茅s de la rutina de pujar les escales en lloc de rec贸rrer als ascensors. Una recomanaci贸 que fan pr貌pia l’Organitzaci贸 Mundial de la Salut (OMS), el Ministeri de Sanitat i la Comissi贸 Europea.
Des del Servei Municipal d鈥橢sports (SME), s鈥檌nsta a pensar en les escales com un mitj脿 per a realitzar exercici f铆sic, ja que 茅s una activitat f脿cil que es pot implementar en la vida di脿ria i que no requereix temps extra.

De fet, es calcula que dos minuts pujant escales ja tenen un efecte positiu en el consum diari de calories, i pujar-les regularment t茅 un gran efecte en el control del pes corporal, el colesterol i la glucosa en sang, a m茅s de disminuir el risc de mort en un 15%.
D’altra banda, l鈥橲ME recorda que les recomanacions del Ministeri de Sanitat per a combatre la pand猫mia de la Covid-19 inclouen l’煤s de les escales com una alternativa als ascensors, on es concentren m茅s els aerosols.
Enguany, a m茅s de tots els partits pol铆tics amb representaci贸 en el consistori, s’han sumat a la iniciativa diferents clubs esportius de la localitat, com el Club atletisme Buris-anna, el Club Esportiu Borriana, el Sorinthule Football Pro i el GRD Fut Net.

A m茅s, i com cada any, tamb茅 s’han sumat a la campanya alguns dels centres escolars de Borriana. En aquesta edici贸 participaran el CEIP Pare Vilallonga, el CEIP Novenes de Calatrava i l’IES Jaume I.
El 鈥楴o Elevators Day鈥 茅s una iniciativa de l’Associaci贸 Internacional d’Esport i Cultura (ISCA) emmarcada dins de la campanya 鈥楴owwemove鈥, que tracta d’aconseguir que 100 milions de persones siguen m茅s actives en 2021, i a Espanya ho promou l’ONG Esport per a l’Educaci贸 i la Salut (DES).
Les persones que vulguen pujar fotos a les xarxes i contribuir a la promoci贸 de la salut i la lluita contra la Covid-19 poden etiquetar i esmentar el seu col路legi, si t茅 perfil en Facebook, Twitter o Instagram, Esport per a l’Educaci贸 i la Salut (@educacondeporte, SALGA @SALGA_tweet, Comissi贸 Europea @EUSport i @hepaeurope, OMS (@who i @fiona_hierve. Tamb茅 @sanidadgob, @deportegob i @educacCNIIE. Per una altra banda, els hashtags seran #UseTheStairs i #COVID19

Els beneficis
Es calcula que es cremen 10 calories nom茅s per pujar les escales durant un minut, la qual cosa suposa 560 calories en una hora. I 茅s que, en pujar les escales, es cremen m茅s calories en menys temps que en c贸rrer al trot, ja que trenta minuts de c贸rrer al trot equivalen a quinze minuts de pujar les escales.
Apujar i abaixar escales 茅s una activitat aer貌bica molt efica莽 que permet treballar els m煤sculs de les cames i cremar greixos, i s鈥檃consegueix una millora en la freq眉猫ncia card铆aca i en la capacitat pulmonar, per la qual cosa es recomana realitzar aquesta activitat entre tres i cinc dies per setmana.
A m茅s, l’h脿bit de pujar escales pot resultar especialment senzill perqu猫 no es necessiten habilitats especials ni destreses esportives, ja que 煤nicament 茅s necessari tindre una miqueta de for莽a de voluntat.
A m茅s, els experts asseguren que la combinaci贸 d鈥檃pujar-les i d鈥檃baixar-les 茅s molt beneficiosa, en ser activitats complement脿ries en les quals no es treballen

Leave a Reply

Your email address will not be published.